سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارچوب‌ها و خط قرمزها دست گريمورها را بسته است

محدوديت براي گريم چهره‌ بازيگر به دليل خط قرمزهاي سينما دست گريمورها را براي به اجرا درآوردن آنچه كه در ذهن دارند مي‌بندد.

محسن شادي بخش گريمور سينما و تلويزيون درباره اهميت گريم در فيلم و ميزان اهميت شناخت گريمور از شخصيت مورد نظر در گفتگو با خبرنگار بخش سينما باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: از آن جايي كه گريم نقاشي روي صورت و نوعي پوشش چهره است،‌برمبناي ديده شدن چهره بازيگر در نگاه اول و اهميت جذب مخاطب توسط چهره بازيگر تاثير بسزايي در اين حرفه دارد .
وي در مورد اهميت شناخت شخصيت مورد نظر اشاره كرد: يك گريمور بايد با فيلم‌نامه و شخصيت‌هاي آن به نحوي ارتباط برقرار كند كه بتواند با استفاده از تخصص، هنر، طرز فكر و ايده خود به ترسيم شخصيت‌هاي داستان روي چهره بازيگر بپردازد، به نحوي كه چهره بازيگر به آنچه كه در فيلم‌نامه نوشته شده و كارگردان مي‌خواهد به تصوير بكشد بسيار نزديك شود.
اين گريمور درباره مشكلات حرفه گريم در سينما عنوان كرد: يكي از مشكلات كه در گريم با آن مواجه هستيم چهارچوب‌ها و خط قرمزي‌هاي است كه در عرصه سينماي ما وجود دارد و دست گريمور را براي به اجرا درآوردن آنچه كه در ذهن دارند تا حدودي مي‌بندد.
وي تاكيدكرد: البته در مورد گريم،‌آقايان محدوديت كمتر است، ولي در مورد گريم بانوان محدوديت بسيار است مگر اينكه تهيه كننده ريسك كند و به گريمور اجازه دهند چهره بازيگر را بدون محدوديت گريم كند.
اين گريمور در ادامه افزود: معمولاً تهيه‌كنندگان بنا به هزينه بالاي وسايل گريم به شكل مطلوب در اين زمينه سرمايه‌گذاري نمي‌كنند ودر چنين مواردي نتيجه كار هم شكل مطلوبي به خود نخواهد گرفت.
شادي بخش درباره تفاوت تحصيلات آكادميك و يادگيري به صورت تجربي در اين حرفه بيان كرد: تحصيلات آكادميك در هر زمينه‌اي موثر است، ولي به نظر من يك گريمور  بايد بيشتر به صورت تجربي اين هنر را بياموزد، من تحصيلات آكادميك ندارم ولي در كلاس‌هاي استاد ولدبيگي به صورت تجربي اين حرفه را آموختم و از نتيجه كار هم بسيار راضي هستم.
گفتني است، شادي بخش تا به حال در كارهايي همچون "مختارنامه" ، "ستايش" ، "به كجا چنين شتابان" و فيلم سينمايي "صندلي خالي" فعاليت داشته است./م
برچسب ها: گریم ، سینما ، بازیگران ، نقاشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.