سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت دولت از بنگاه هاي خصوصي شده تا زمان ايجاد بازارهاي جايگزين

معاون سازمان خصوصي سازي با اشاره به سازكارهاي پيش بيني شده در قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 گفت: دولت از بنگاه هاي خصوصي شده تا زمان ايجاد بازارهاي مناسب و جايگزين در بخش خصوصي حمايت مي كند.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران (شادا)، محمود افضلي عضو هيئت عامل، معاون واگذاري و امور سهام سازمان خصوصي سازي در با اشاره  به مطلب يکي از روزنامه ها با عنوان" بخش خصوصي در واگذاري ها نقره داغ شد" گفت: هر فرآيندي پس از برنامه ريزي و اجرا مورد بازنگري قرار مي گيرد و چنانچه داراي نقاط ضعفي باشد براي اصلاح برنامه ها اقدام  مي شود.
وي افزود: فرآيند خصوصي سازي در ايران نيز از اين قاعده مستثني نبوده و واگذاري هايي چون شركت هپكو و صدرا نيز از جمله معدود واگذاري هايي بوده است كه در ميان انبوه واگذاري هاي دولت با ارزش صدها ميليارد ريال، پس از واگذاري دچار مشكلاتي شدند.
افضلي گفت : به منظور پيش گيري از بروز چنين مشكلاتي و رفع برخي ديگر از نواقص در فرآيند واگذاري ها، دولت تصميم گرفت، هنگام تدوين قانون اجراي سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي برخي مواد قانوني لازم را تهيه و در چارچوب قانون ياد شده ، تصويب و اجرا کند.
وي ماده 8 قانون اجراي سياست هاي كلي اصل 44 را از جمله اين موارد ذكر كرد و گفت: بر اساس اين ماده قانوني ، لغو يا تعميم هرگونه امتياز قائل شده براي بنگاه هاي دولتي مورد واگذاري به نفع بنگاه هاي اقتصادي مشابه در بخش خصوصي و تعاوني به منظور حمايت از بنگاه هاي تازه واگذار شده انجام مي گيرد.
افضلي افزود : از ديگر تمهيدات پيش بيني شده در فرآيند واگذاري ها، تعهد شركت هاي مادرتخصصي به خريد خدمت و ارايه پروژه در برخي شركت هاي داراي بازار تقاضاي محصول محدود و انحصاري تا سقف حداكثر 5 سال به منظور حمايت از بخش خصوصي پس از واگذاري است.
وي هدف از ايجاد اين سازكار را دستيابي شركت هاي واگذار شده به بازارهاي مناسب و جايگزين اعلام كرد.
برچسب ها: حمایت ، دولت ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.