سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران / رئیس دستگاه قضا؛

کشورهای غربی در بحران بی هویتی

غربی ها برای نجات از پوچی باید به حق رجوع کنند که تنها راه نجات است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، رئیس قوه قضائیه در همایش آیت جاوید ویژه بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی با اشاره به رفتارها و خلقیات این عالم ربانی، گفت : ایشان انسانی متواضعو با حسن خلق بود و از این نظر مورد توجه عامه مردم بود .

آیت الله آملی لاریجانی افزود : یکی از صفات بارز ایشان عشق و عنایت بی‌حد به علم بود و این فکر که روزی نتواند تدریس و بحث علمی داشته باشد برایشان دشوار بود.

وی بر پیشرفت علم همراه با پیشرفت اخلاق و عمل تاکید و تصریح کرد : از گذشته تا به حال پیشرفت علمبا عمل و اخلاق مورد تکریم قرار داشت و برای ما نیز اهمیت دارد و ارزشمند است .

رئیس قوه قضائیه با تأکید براینکه در کشورهای غربی و در یک دوره‌ی خاص از زمان کم‌کم خدا از بحث‌های علمی کنار رفت،گفت : حیات عمومی مردم به ادعای اینکه انسان محور ارزش‌هاست اهمیتی ندارد .

آیت الله آملی لاریجانی افزود:‌ از این دوران به بعد وضعیت معنوی در مغرب زمین افول کردو سیر تکامل به معنای علم مادی رشد داشت اما فقر معنوی در این کشورها بسیار محسوس بود.


یادآور می شوم مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی در سال 1278 هجری شمسی در روستای پردمه بخش لاریجان آمل چشم به جهان گشود .

وی پس از گذراندن تحصیلات حوزوی در تهران و قم در سال 1315 شمسی راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و زیر نظر مراجع بزرگ جهان تشییع کسب فیض کرد .

آیت الله میرزا هاشم آملی پس از 91 سال جهاد و کوشش در راه معارف اسلامی در سال 1371 دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهر آن مرحوم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد .

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی / دکتر محمد جواد لاریجانی رئیس ستا حقوق بشر قوه قضاییه / دکتر اردشیر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و فاضل لاریجان رئیس دانشگاه آزاد واحد آمل فرزندان آیت الله میرزا هاشم آملی هستند ./س
برچسب ها: قوه ، قضاییه ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.