سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رتبه نخست صادرات جاده اي کشوردر خراسان رضوي است

مدیرکل حمل ونقل و پايانه هاي خراسان رضوی گفت: چهارپايانه مرزي استان خراسان رضوی نيز رتبه نخست ترانزيت در کشور را به خود اختصاص داده اند.

حمیدرضا شهرکی ثانوی در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد بااعلام این مطلب افزود:۳۰درصد ترانزيت جاده اي کشور در مرزهاي خراسان رضوي انجام مي گيرد، وانجام ۴۰درصد صادرات کشور توسط چهار پايانه مرزي صورت می گیرد.

وي از  صادرات دوميليون و ۲۰۰هزار تن کالا از چهار پايانه مرزي باجگيران، سرخس، لطف آباد و دوغارون در سال گذشته  خبرداد و گفت: اين رقم نسبت به سال ۸۹، ۵۶ درصد رشد داشته است که در اين مدت ترانزيت خروجي نيز با ۱۶درصد رشد نسبت به سال ۸۹، ۲ميليون و ۶۵۵هزار و ۴۱تن بوده است.

شهرکي ثانوي افزود: طي سال گذشته تعداد مسافران عبوري از مرزهاي استان ۸۸۷ هزار و ۸۱۳ نفر بوده که اين رقم رشد ۲۱درصدي را نسبت به سال ۸۹نشان مي دهد.

وي ادامه داد: طي سال گذشته ۲۴ميليون و ۸۱۷هزار تن کالا در بخش حمل و نقل داخلي جابه جا شده است و ۲۴ميليون و ۵۰۰هزار نفر در بخش مسافري در استان جابه جا شده اند که به ترتيب داراي ۱۰ و ۵درصد رشد نسبت به سال ۸۹ بوده است.

 

 

شهرکی ثانوی اظهارکرد: طي سه ماهه اول امسال ۶۶۰هزار و ۲۷۳ تن کالا از ۴ پايانه مرزي استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۲درصد رشد داشته است.

 وي ادامه داد: طي اين مدت ميزان ترانزيت خروجي ۶۳۰ هزار تن بوده که رشدي نداشته است و ميزان ترانزيت ورودي نيز ۲۲۹هزار تن بوده که ۱۰۳درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد.

مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي استان همچنين از ورود و خروج ۲۴۱ هزار و ۶۲۵ نفر طي سه ماهه اول امسال از پايانه هاي مرزي استان خبر داد و گفت: اين ميزان ۱۷ درصد رشد داشته است.

 وي ميزان حمل و نقل داخلي کالا در استان را طي ۳ ماهه اول امسال ۶ ميليون و ۵۵۵ هزار تن اعلام کرد که ۱۹درصد افزايش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي دهد.

شهرکي ثانوي افزود: در سه ماهه اول امسال ميزان جابه جايي مسافر در استان نيز با ۳۰درصد رشد، ۶ ميليون و ۹۲۵ هزار نفر بوده است.


 

برچسب ها: رتبه ، نخست ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.