سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا يزداني:

هنوز ناكامي المپيك پكن را فراموش نكرده‌ام/ شرايط براي موفقيت مهياست

ملي پوش وزن 96 كيلوگرم تيم كشتي آزاد گفت: در بازي‌هاي المپيك با بهره‌گيري از تجربه سال‌ها كشتي گرفتنم به دنبال كسب بهترين نتيجه هستم.

رضا يزداني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان مطلف فوق افزود: شرايط خوبي به لحاظ فني و بدني دارم خوشبختانه آسيب‌ديدگي‌هايي كه داشتم بر طرف شده و بايد در فرصت باقي‌مانده احتياط لازم را داشته باشم تا مصدوم نشوم.

وي با اشاره به اين كه كشتي گرفتن در المپيك شرايط خاص خود را دارد ادامه داد: كشتي گير كم تجربه‌اي نيستم سال‌هاست در ميادين بزرگ روي تشك حاضر شده‌ام  اما فشار روحي در المپيك بالاست و ورزشكاري به موفقيت خواهد رسيد كه به لحاظ رواني در شرايط مطلوبي قرار داشته باشد.

دارنده مدال طلاي رقابت‌هاي جهاني استانبول با بيان اين كه ناكامي در المپيك پكن همچون يك كابوس همراهم است تاكيد كرد:‌ 4 سال از المپيك پكن مي‌گذرد آن روزها خيلي جوان بدم اما دراين مدت مسابقات بزرگ زيادي را ديده‌ام، در حال حاضر تجربه و پختگي لازم را دارم و اعتقادم بر اين است كه شرايط از هر نظر براي رسيدن به موفقيت در المپيك 2012 لندن فراهم است.

دارنده دو مدال برنز جهان درباره اصلي‌ترين حريفان خود گفت: من نگاه نمي‌كنم كه مقابل چه كسي قرار است كشتي بگيرم فقط به پيروزي فكر مي‌كنم اما به نظرم كشتي‌گيران كشورهاي روسيه، آذربايجان،‌ ازبكستان، ‌بلاروس و قزاقستان شانس بيشتري نسبت به ساير رقبا براي رسيدن به مدال خواهند داشت.

يزداني درباره بيوگرافي مختصري از خود گفت: رضا يزداني هستم، در سال 1363 در جويبار استان مازندران به دنيا آمدم ، متاهل هستم و كشتي را به خاطر علاقه  پدرم كه خدايش رحمت كند در سن 12 سالگي زيرنظر حاج محمود اسماعيل پور شروع كردم، براي اولين بار در سال 1383 به عضويت تيم ملي درآمدم در طول سال‌هايي كه در رده سني بزرگسالان كشتي مي‌گيرم دو برنز يك طلاي جهان را در كارنامه دارم، دوبار قهرمان بازي‌هاي آسيايي در سال‌‌هاي 2001و 2006 شدم و يك بار هم روي سكوي نخست مسابقات قهرماني آسيا ايستاده‌ام، البته اين مهمترين افتخاراتم بود ضمن آن كه تجربه حضور در المپيك پكن  را نيز دارم.

در حال حاضر روزهاي پاياني را در اردوي آماده سازي تيم ملي جهت شركت در المپيك 2012 دنبال  مي‌كنم، شرايط خوبي در اردو حاكم است و به اميد خدا بتوانم روز يكشنبه 22 مرداد ماه كه كشتي‌هايم در لندن شروع مي‌شود بهترين عنوان را كسب كنم./مح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.