سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان پاکستان تهديد به انتقام از عاملان جنايات ميانمار كرد

طالبان پاکستان تهديد کرد اگر اين کشور هر گونه رابطه خود را با ميانمار متوقف نکند و سفارت اين کشور را در اسلام آباد نبندد، به منظور گرفتن انتقام جنايات بر ضد مسلمانان ، حملاتي بر ضد ميانمار انجام خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ گروه طالبان با انتشار بيانيه کم سابقه اي که بر اوضاع اسفناک مسلمانان خارج از پاکستان متمرکز است، با تلاش براي به تصوير کشيدن خود به عنوان مدافع حقوق زنان و مردان مسلمان در ميانمار، اعلام کرده است: ما انتقام خون شما را خواهيم گرفت.

احسان الله احسان سخنگوي گروه از دولت پاکستان درخواست کرد همه روابط خود را با ميانمار قطع و سفارت اين کشور را در اسلام اباد تعطيل کند.

وي در بيانيه اي اعلام کرد : در غيراينصورت، ما نه تنها به منافع ميانمار در همه نقاط بلکه همچنين به تک تک دوستان پاکستاني برمه حمله خواهيم کرد.

تحريک طالبان پاکستان اغلب به نيروهاي امنيتي اين کشور حمله مي کند و توانايي اين گروه براي دست زدن به خشونت در کشورهاي ديگر مورد شک و ترديد است.

هفته گذشته، عفو بين الملل اعلام کرد صدها نفر عمدتا مردان و پسران در مناطق عمدتا روهينگيا نشين ميانمار بازداشت شده اند به طوريکه تقريبا همه آنها ممنوع الملاقات هستند و با برخي از آنها بدرفتاري شده است.

عفو بين الملل اعلام کرده بيشتر اين بازداشت ها ظاهرا خودسرانه و تبعيض آميز بوده است.
چندين دهه تبعيض بر ضد مسلمانان روهينگياي ميانمار، آنها را به گروهي فاقد تابعيت تبديل کرده است و آنها از سوي سازمان ملل به عنوان يکي از اقليت هايي قلمداد مي شوند که بيشترين آزار و اذيت را در جهان متحمل شده اند.
برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، میانمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.