سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

اجرای طرح حفاظت از جنگل زاگرس و جنوب در بیش از 7 هزار هکتار از اراضی جنگلی استان

رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، از اجرای طرح ملی حفاظت از جنگل زاگرس و جنوب در بیش از 7 هزار و 500هکتار از اراضی جنگلی نهاوند خبر داد.


 
محمدمهدی گودرزی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ، غنی سازی جنگل با نهال، توسعه جنگل با بذر ونهال ، کشت و توسعه گیاهان دارویی، نگهداری مناطق احیا شده و قرق ، احیاء و تقویت پوشش گیاهی و پیشگیری از بیماری های جنگلی را از اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح تغییر الگوی سوخت گفت: با هدف اجرای این طرح، نصب آبگرمکن خورشیدی برای ساکنان روستای سیاه دره نهاوند در حوزه آبخیزفارسبان انجام شده است .
رئیس اداره جنگلداری استان با بیان اینکه پارسال 120 هکتار از اراضی جنگلی نهاوند زیرکشت گیاهان دارویی با گونه های ختمی، بابونه، موسیر و مارتیغال رفته است ، افزود: امسال در 4 هزار و 307 هکتار از جنگل کاری دست کاشت ، طرح آبیاری قطره ای ، مبارزه با آفات و امراضی و پیگشیری از حریق با آتش برد اجرا می شود.
وی به زراعت چوب که تولید چوب با استفاده از گونه های سریع رشد است اشاره کرد و اظهار داشت : پارسال 300 هکتار زراعت چوب انجام شد که اجرای این طرح با بیش از 500 هزار اصله نهال گوناگون تولید و تامین شده است.
استان همدان دارای 35 هزار و 176 هکتار اراضی جنگلی، هزار و 441 هکتار جنگل طبیعی، 4 هزار و 307هکتار جنگل دست کاشت و هزار و 326 هکتار جنگل دست کاشت واگذار شده به دیگر دستگاه ها است ./س
برچسب ها: حفاظت ، جنگل ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.