سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

خوشه های جوانه زده درمازندران

گندم امسال روی خوشه در مازندران جوانه زد.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه امسال در 54 هزا هکتار از زمینهای کشاورزی استان گندم کشت شد گفت: در منطقه دشت میانبند 30 هزار هکتار به صورت آبی و در منطقه کوهستانی 24 هزار هکتار به صورت دیم گندم کشت شد.

ابطالی با بیان اینکه درمازندران 4 رقم تجاری گندم کشت می شود افزود: دوره خواب (درمانسی) این ارقام پایین است و به دلیل اینکه به طوبت حساس هستند زود جوانه می زنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که گندم رسیده شده به موقع برداشت نشود و در این مدت بارندگی شود گندم روی خوشه جوانه می زند و در صورتی که بارندگی بیش از 2 هفته ادامه داشته باشد دیگر نمی توان برای خوراک دام هم از این گندم های جوانه زده شده استفاده کرد.

معاون بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 2 هزار هکتار از گندم زارهای مناطق کوهستانی در شهرستانهای بهشهر، نکا که پیش بینی می شد از آنها 2 تا 3 هزارتن گندم برداشت شود امسال دچار این مشکل و خسارت شد.

ابطالی با بیان اینکه پارسال هزار هکتار از زمینهای این مناطق به صورت آزمایشی علوفه و درختان میوه سیاه ریشه کشت شد گفت: در صورت درخواست کشاورزان این منطقه به آنها تسهیلات با بهره 7 درصد پرداخت می شود که مدت بازپرداخت آن 7 تا 9 سال است.

به گفته وی کشت علوفه با توجه به نیاز استان وکشور اقتصادی تر است./ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.