سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان کامرون به ضعف اقتصادی انگلیس

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس آمارهای اقتصادی این کشور را ناامید کننده دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، دیوید کامرون که خود را برای خوشامد گویی به ورزشکاران و هواداران المپیکی آماده می کند، روز چهارشنبه با اعلام جدیدترین آمار اقتصادی، وضعیت را ناامید کننده خواند.
نخست وزیر انگلیس که در حال بازرسی از یک واحد گشت دریایی حفاظت از مسابقات المپیک بود درباره کاهش رشد اقتصادی هفت دهم درصدی این کشور در سه ماهه دوم پس از کاهش سه دهم درصدی در سه ماهه اول سال جاری، گفت: این آمار نگران کننده نشان دهنده شدت مشکلات اقتصادی است که کمتر از مشکلات اقتصادی حوزه یورو و چالش ها و مشکلات اقتصادی همسایگانمان نیست. بنا براین بسیار حیاتی است تا ما تلاش خود را مضاعف کنیم تا بتوانیم از عهده بازپرداخت قرض هایمان برآییم، کسری بودجه را سر و سامان دهیم و اقتصاد را به جلو برانیم.
آمار رسمی رشد اقتصادی سه ماهه دوم سال جاری که نشان دهنده کاهش مدوام پس از سه ماهه اول است باعث افزایش مشکلات اقتصادی فعلی انگلیس شده است؛ اقتصادی که تحت تاثیر بحران بدهی های حوزه یورو و بحران اقدامات صرفه جویانه و ریاضت اقتصادی دولت های اروپایی قرار گرفته است.
کاهش رشد اقتصادی در سه ماهه دوم سال جاری، سومین دوره سه ماهه کاهش است. همچنین در چهار سال پیش این دومین رکود ابتدای سال پس از رکود اقتصادی سه ماهه پایان سال 2011 است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.