سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان سازمان اطلاعات آلمان:

حضور فعال گروهك القاعده در اغتشاشات اخير سوریه

براساس گزارش سازمان اطلاعات آلمان در روزنامه FAZ آلمان،حدود 90 حمله تروریستی که بین اواخر ماه دسامبر و اوایل ژوئيه در سوریه روي داده است، توسط سازمان هایی که رابطه نزدیک با القاعده دارند،انجام شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، اما محتوای این گزارش، "بنا به منافع ملی"، مانند بسیاری از دیگر دولت های غربی، طبقه بندي شده و مسکوت باقي مانده است.
 
در همین حال، حداقل سه روزنامه اصلي آلمانی - دي ولت، FAZ، و روزنامه بیلد - گزارش هايی را در خصوص قتل عام انساني در سوريه منتشر كردند كه در همگي آنها انتساب مسئولیت اين حوادث غير انساني به نیروهای شورشی از نكات مشترك مي باشد.  
 
در روزنامه بیلد، یورگن تادن هوفر خبرنگار آلمانی شورشیان را مسئول كشتار عمدي غیرنظامیان و فرافكني شايعات براي محفي کردن واقعيتها و متهم ساختن دولت سوريه، مي داند.  
 
تادن هوفر اخيرا در دمشق حضور داشته و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه، برای تلویزیون ARD آلمان مصاحبه نيز انجام داده است.  
 
در روزنامه ولت، به گزارش آلفرد هكنسبرگر آمده است كه اين قتل عام اصولا در منطقه تحت کنترل شورشیان كه از دسامبر 2011 در تحت اختیار آنها بوده است ،روي داده است و از نظر جغرافيايي يك منطقه وسيع مي باشد.
 
هكنسبرگر از منطقه حوله براي انجام تحقيقات مرتبط با اين حادثه نیز بازديد داشته است. وي در آنجا با شخصي به نام "جيبريل" يكي از شاهدان عيني حادثه از شهر قرا مصاحبه اي هم داشته است.  
در مقایسه با گزارش قبلی منتشر شده در روزنامه FAZ، که ادعا کرده بود قربانیان اين حادثه عمدتا شیعیان و علويان بودند، جيبريل گفت كه تمامي قربانيان اين حادثه از اهل سنت بودند چرا كه تمامي ساكنين اين منطقه عمدتا سني مي باشند.  
به گفته جبريل، آنها را به خاطر امتناع از حمایت از شورشيان به قتل رسانده اند.  
 
جبريل افزود که "بسیاری از مردم حوله می دانند که واقعا چه رخ داده است" اما از ترس جان خود حاضر به افشاي واقعيت ها نيستند.  
 
هكنسبرگر در منطقه حمص از ساكنين منطقه سخنان مشابهي را شنيده است.  
 
دولت آلمان به خاطر منافع ملی خود از افشای اطلاعات خود در مورد شرایط واقعي قتل عام شهر حوله خودداري كرد كه اين كار عمدتا بنا به حمایت آلمان از شورش و بازوی سیاسی آن ،شورای ملی سوریه (SNC) انجام گرديد.  
 
در حالی که فرانسه، بریتانیا، و ایالات متحده به عنوان قدرت های غربی كه مهمترين حاميان شورش در سوريه تلقي مي گردند،آلمان بی سر و صدا نقش خود را در پشت صحنه ايفا مي كند.  
 
با توجه به گزارش جدید در روزنامه FAZ، وزارت امور خارجه آلمان در حال همکاری با نمایندگان اپوزیسیون سوریه برای توسعه برنامه های مرتبط با براندازي نظام بشار اسد مي باشد. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.