سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رابین ویلیامز؛ بازيگري حد فاصل كمدي و ترا‍‍ژدي

رابين ويليامز، طي بيش از سه دهه تجربه بازيگري توانست خود را هم به عنوان بازيگري توانمند در ژانر كمدي و هم بازيگري خاص براي نقش هاي تراژيك معرفي كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رابین ویلیامز، در 21 جولای 1951 در شیگاگو از مادری فرانسوی و پدری انگلیسی تبار متولد شد. ویلیامز در سال 1969 بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد کالج کلرمونت شد و به تحصیل در رشته علوم سیاسی پرداخت ولی دیری نپاید که این رشته را رها کرد و در سودای خواندن رشته نمایش وارد نیویورک شد. بعد از فارغ التحصیلی از رشته نمایش، ویلیامز در خیابان ها نمایش های کمدی اجرا می کرد تا اینکه در سال 1978 وارد عرصه جدی تری از بازیگری شد و نخستین  مجموعه تلویزیونی خود را با عنوان " مورک و میندی " بازی کرد. این سریال که تا سال 1982 پخش می شد درون مایه ای علمی – تخیلی داشت و در آن رابین ویلیامز نقش یک موجود فضایی را بازی می کرد.
عرصه بازیگری زمانی برای ویلیامز حساس شد که در سال 1987 برای نخستین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم کمدی " صبح بخیر ویتنام " شد.
در عرصه بازیگری بزرگترین و قابل توجه ترین مهارت ویلیامز بداهه گویی های مکرر و طنز آلود وی است و همین عادت خاص از او بازیگری صاحب سبک ساخت.
ویلیامز پله های موفقیت را یکی پس از دیگری می پیمود تا اینکه در سال 1997 برای بازی در فیلم " شکار با حسن نیت " توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند.
در سال 1997 مجله " انترتینمنت" رابین ویلیامز، کمدین و بازیگر شناخته شده هالیوودی را بعد از چیزی حدود دو دهه نقش آفرینی در فیلم های مختلف به عنوان " با مزه ترین آدم دنیا" معرفی کرد.

ویلیامز طی سالهای فعالیت خود جای پای خود را به عنوان یک کمدین محکم نموده بود  و حال زمان آن فرا رسیده بود که توانایی های دیگر خود را در ژانرهای دیگر نیز بیازماید و به رخ  مخاطبان و منتقدین بکشد. ویلیامز در سال 2002 با بازی در فیلم " بی خوابی " که در آن نقش نویسنده قاتلی را در آلاسکا بازی می کرد که از دست پلیس  لس آنجلسی بی خوابی  (با بازی آل پاچینو) می گریخت. با ایفای این نقش ویلیامز خود را به عنوان بازیگر شش دانگ و کامل معرفی کرد.
وی همچنین به خاطر بازی در فیلم تحسین شده "ویل هانتینگ خوب" توانست بار دیگر جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را بدست بیاورد.
رابين ويليامز طي بيش از سه دهه دوران بازيگري توانست خود را هم به عنوان بازيگري توانمند در ژانر كمدي و هم به عنوان بازيگري خاص براي نقش هاي تراژيك معرفي كند.
رابین ویلیامز در کنار زندگی پر تب و تاب حرفه ای خود، زندگی شخصی پر حاشیه ای داشت. وی سالها با اعتیاد به مواد مخدر و الکل درگیر بود و نهایتاً نیز تحت فشار همسر دومش " مارشا گارنسز" اعتیاد خود را ترک کرد. البته خیلی طول نکشید که خود مارشا را نیز بعد از 19 سال زندگی مشترک ترک کرد.
فیلم شناسی
1-    ملوان زبل - (۱۹۸۰)
2-    انجمن شاعران مرده - (۱۹۸۹)
3-    بیداری‌ها - (۱۹۹۰)
4-    مرگ دوباره - (۱۹۹۱)
5-    علاالدین (کارتون، دوبلر) - (۱۹۹۲)
6-    خانم دابت فایر - (۱۹۹۳)
7-    جومانجی - (۱۹۹۵)
8-    هملت - (۱۹۹۶)
9-    دوستان - (۱۹۹۷)
10-    ویل هانتینگ خوب ( 1997)
11-    پچ آدامز (۱۹۹۸)
12-    مرد دویست ساله - (۱۹۹۹)
13-    بی‌خوابی - (۲۰۰۲)
14-    یک ساعت عکاسی - (۲۰۰۲)
15-    ربات‌ها - (۲۰۰۵)
16-     آر وی - (۲۰۰۶)
17-    شب در موزه - (۲۰۰۶)
18-    شب در موزه2: نبرد اسمیتسونین - (۲۰۰۹)
19-    انیمیشن پاهای شاد ( صدا پیشگی 2011)
برچسب ها: اسکار ، فیلم ، بازیگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.