سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست انگليس از چين براي ساخت پنج نيروگاه هسته اي

دولت انگليس از چين خواسته است پنج نيروگاه هسته اي با هزينه بيش از 35 ميليارد پوند، در انگليس بسازد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ اين روزنامه نوشت با ساخت اين نيروگاه ها ، چين در بخش انرژي انگليس فعال تر مي شود. هفته گذشته مقامات ارشد وزارت انرژي و تغييرات هوا در انگليس با مسوولان صنعت هسته اي چين گفتگو کردند تا زمينه ساخت پنج راکتور آماده شود.

سازمان صلح سبز ، اين اقدام را محکوم و اعلام کرد نگراني ها درباره امنيت اين نيروگاه ها در انگليس بر طرف نشده است.

به نوشته گاردين ؛ در پي کاهش يارانه صنعت هسته اي در انگليس و پس از تغيير دولت در فرانسه ، شرکت فرانسوي ئي دي اف، از ساخت نيروگاه هاي هسته اي بيشتر در انگليس، منصرف شد و به همين علت، انگليسي ها در پي استفاده از فناوري چيني اند. گاردين نوشت چين از سال 1994 ميلادي نيروگاه هاي هسته اي مي سازد و انگليس را بازار مناسبي براي فناوري هسته اي مي داند.

پيش از اين، شماري از صنايع و تاسيسات انگليس، همچون سازمان آب و تعدادي از پالايشگاه هاي اين کشور را شرکت هاي چين خريده بودند. شماري از شرکت ها و کارخانه هاي چيني نيز در شهرهاي گوناگون انگليس، فعالند.

اين روزنامه در انتها افزود ، چين که از فناوري چندمليتي- فرانسوي آريوا و و وستينگهاوس آمريکايي بهره مي برد، داراي چهارده راکتور فعال است و 25 راکتور نيز در آن کشور در حال ساخت است.

انگليس در سال جاري ميلادي، داراي 16 راکتور در 9 نيروگاه هسته اي است.

برچسب ها: انگلیس ، چین ، هسته ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.