سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولي اسماعيلي درگفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جبهه پايداري خطاهاي خود را پالايش کند

يک عضو جبهه پايداري گفت: جبهه پايداري بدون پالايش خطاهاي خود در انتخابات مجلس نهم و آرايش سياسي فعلي در انتخابات رياست جمهوري به جايي نخواهد رسيد.

ولي اسماعيلي عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري درگفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران ، در مورد وضعيت جبهه پايداري اظهار داشت: در راستاي قانون جديد احزاب اگر کسي بخواهد تشکيل حزب بدهد بايد براساس قانون جديد احزاب ،اساسنامه و مرامنامه تشکيل حزب را رعايت کرده  تا بتواند مجوز تشکيل حزب را دريافت کند.

اين عضو جبهه پايداري هدف از اين قانون را اينگونه تصريح کرد: قوانين تنظيم شده به دليل جلوگيري از يک سري مجموعه هاي بادکنکي و قارچ گونه اي است که در زمان انتخابات رشد مي کردند و کارايي چنداني هم در آن برهه نداشتند، وضع  شده است.

وي در ادامه افزود: اينگونه احزاب فصلي پس از انتخابات يا  جذب حزب  پيروز  در انخبات ميشوند  به اصطلاح  به حزب دولتي تبديل مي شوند يا به کاملا حيات سياسي آنها از بين مي رود.

وي در توصيف موارد در نظر گرفته شده در قانون جديد احزاب تصريح کرد: شاخص هايي همچون شرايط دبيرکلي احزاب، عضويت در شوراي مرکزي، سوابق علمي و شرايط اجتماعي ،تشکيل اساسنامه و مرامنامه براي گروه‌ها و فعالان فصلي و ذکر منبع مالي حزب در تدوين قانون جامع احزاب درنظر گرفته شده است.

اسماعيلي مهمترين آسيب ها در انتخابات را نبود حزب دانست و اذعان داشت: بايد به تدريج احزاب را قانونمند کرده تا بتوانيم مدلي شفاف و قانون مدار از احزاب را ارائه دهيم چرا که نبود احزاب در بسياري از موارد به ضرر کشور و نظام تمام مي شود.

وي همچنين تأکيد کرد: در انتخابات رياست جمهوري ،مجلس و شوراها بايد احزاب به طور قانونمند فعاليت داشته باشند تا بتوانيم در انتخابات ها از وجودشان  استفاده کنيم.

اسماعيلي با بيان اينکه در قانون جديد احزاب جبهه، تشکل و صنف تفکيک شده اند، تشريح کرد: بر طبق قانون جديد احزاب آنهايي که مي خواهند تشکيل جبهه دهند بايد براساس تعريف جبهه سياسي در قانون احزاب، شکل بگيرند و تشکل ها و صنف ها هم به همين ترتيب هستند که به طور کلي کارکرد آنها جداي از فعاليت احزاب سياسي است.

عضو جبهه پايداري اظهار داشت: براي فعاليت سياسي بايد حزب تشکيل شود و از تشکيل چند حزب شناسنامه دار مي توان يک جبهه تشکيل دهند که براي رفع ابهامات تشکيل جبهه و قانوني نبودن آن درقانون جديد احزاب مواردي درنظر گرفته شده است.

وي درباره اقدام جبهه پايداري براي دريافت مجوز گفت: جبهه پايداري تاکنون گام هاي قانوني براي به ثبت رسيدن به عنوان حزب را برنداشته و اميدواريم جبهه ها اعم از پايداري و ايستادگي دراين راستا  هر چه زودتر گام بردارندگام بردارند.

اسماعيلي با بيان اينکه جبهه پايداري براي موثر بودن در انتخابات سال آينده بايد خود را پالايش کند، بيان داشت: جبهه پايداري بدون پالايش خطاهايي خود در انتخابات مجلس نهم و سرو سامان دادن به آزمون و خطاهاي گذشته ،در انتخابات رياست جمهوري به جايي نخواهد رسيد.

وي در ادامه افزود: براي فعاليت سياسي بايد نقطه ضعف و قوت جبهه پايداري ديده شود و با جبران و تقويت آنها يا به عرصه رقابت انتخاباتي سال بعد بگذاريم لذا با آرايش سياسي فعلي کارکرد جبهه پايداري ضعيف است.

اين عضو جبهه پايداري با بيان اينکه نبايد بر اقدامات گذشته جبهه تأکيد کنيم خاطرنشان کرد: با جمع بندي مناسب و به کارگرفتن ظرفيت ها، و با توجه به پايگاه اجتماعي جبهه و سعي در حفظ آن مي توانيم محکمتر از قبل وارد عرصه سياسي شويم.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: اسماعیلی ، جبهه ، پایداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.