سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جعفري خبر داد:

شيوه نامه دريافت مجوز سرمايه گذاري در صنعت سيمان و فولاد

معاون امور معادن و صنايع معدني از تدوين شيوه نامه دريافت مجوز سرمايه گذاري در صنعت سيمان و فولاد براي اولين بار خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران شاتا، «وجيه الله جعفري» افزود: اين شيوه نامه ها براي تحقق اهداف توليدي و صادراتي اين بخش تدوين شده و براي ابلاغ به معاونت برنامه‌ريزي وزارتخانه ارسال شده است.

وي با اشاره به وضعيت موجود در صنعت فولاد كشور، گفت: با بررسي هايي كه داشتيم مشخص شد در حال حاضر بيش از 100ميليون تن مجوز براي سرمايه گذاري در صنعت فولاد صادر شده است. اين در حالي است كه براساس سند چشم انداز ظرفيت توليد فولاد در كشور ما قرار است به 55 ميليون تن برسد. از همين رو در ستاد فولاد تصميم گرفتيم مجوزهايي كه از برنامه خود خيلي عقب هستند يا پيشرفت فيزيكي شان از يك حد مشخصي پايين تر است،‌ باطل شود.

رييس ستاد فولاد كشور ادامه داد: علاوه بر اين به آن دسته از سرمايه گذاراني كه از برنامه راه‌اندازي عقب هستند اما پيشرفت قابل قبولي داشته‌اند، مهلت دوباره خواهيم داد تا نبست به تكميل طرح خود اقدام كنند. همچنين سرمايه گذاراني كه طبق برنامه پيش رفته و پيشرفت فيزيكي قابل ملاحظه‌اي داشته باشند، مورد حمايت قرار خواهند گرفت.

اين مقام مسوول با بيان اينكه دولت هيچ گاه جلوي سرمايه گذاري در بخش صنعت را نخواهد گرفت،‌ تاكيد كرد: براساس شيوه نامه جديد دريافت مجوز سرمايه گذاري در صنعت فولاد، مجوزها به دو دسته «الف» و «ب» تقسيم بندي مي شوند. مجوزهاي «الف» به آن دسته مجوزهايي گفته مي شود كه مورد حمايت دولت قرار مي گيرند و مجوزهاي «ب» به آن دسته مجوزهايي گفته مي شود كه سرمايه گذار براساس برنامه ريزي هاي شخصي تمايل به سرمايه گذاري دارد و مورد حمايت دولت قرار نمي گيرد.

جعفري در ادامه به سرمايه گذاران بخش خصوصي توصيه كرد: سرمايه گذاراني كه علاقه مند به فعاليت در صنعت فولاد هستند، مطالعات خود را بهتر انجام بدهند و بر اساس پارامترهاي واقعي نهاده هاي توليد و هزينه هاي انرژي و ... اقدام به سرمايه گذاري كنند.

وي ادامه داد: با بهره برداري از حداقل دو طرح فولادي از سوي بخش خصوصي،‌ در سال جاري حداقل يك و نيم ميليون تن به توليد فولاد كشور افزوده شود.

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش ديگري از سخنانش در خصوص شيوه نامه صنعت سيمان نيز اظهار داشت: اين شيوه نامه با هدف شفاف سازي چگونگي صدور مجوزهاي جديد در صنعت سيمان و رسيدگي به تقاضاهاي جديد سرمايه گذاري در اين بخش شكل گرفته است.

به گفته رييس ستاد سيمان كشور، يكي ديگر از اهداف تدوين شيوه نامه دريافت مجوز صنعت سيمان، پاسخ به درخواست واحدهاي فعال براي توسعه و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد در استان‌ها با توجه اهميت تنظيم بازار و نحوه توزيع سيمان در بازارهاي داخلي و خارجي بوده است.

وي تاكيد كرد: بدون ترديد با ابلاغ اين شيوه‌نامه مسير دستيابي به هدف توليد 115ميليون تني و صادرات بيش از 40 ميليون تني سيمان بيش از پيش هموار خواهد شد./س
برچسب ها: صنعت ، سیمان ، فولاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.