سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

پرونده قضايي "سلطان گوشت" روي ميز كميسيون اصل 90 مجلس

در حال حاضر پرونده قضايي "سلطان گوشت" به کميسون اصل 90 مجلس ارجاع شده و اين کميسيون مدارک جديدي از اين پرونده به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، پرونده فردي با عنوان "سلطان گوشت" به کميسيون اصل 90 مجلس رفته است.

 مي‌گويند "سلطان گوشت" 15 شرکت به نام همسر و فرزندانش دارد و آنقدر بدهي بانکي بالا آورده كه حتي بانک مرکزي  طي نامه اي به بانک کشاورزي مبني بر اينکه با اين فرد معامله نکنيد، هشدار داده  ولي آنگونه که از منابع خبري پيداست هنوز با وي معامله مي‌شود!

در حال حاضر کنجاله‌هاي "سلطان گوشت" در کشتي و روي بندر مانده و اگر بخواهد می‌تواند به راحتي همه این کنجاله‌ها را به كشور وارد كند.

بر اساس اين گزارش؛ هنگام تصويب بودجه در مجلس هشتم بندی آورده شده  که هر کس قصد دارد گوشت قرمز و یا گوشت مرغ وارد کند باید مبالغی را به وزارت جهاد كشاورزي بپردازد و این وزارت این مبالغ را برای مطالعات و تحقیقات خود هزینه و سقفی هم برای این پول تعیین نشده است.

وزارت بازرگانی به جاي آنکه کنجاله سویا را به صورت مستقیم به دامداران بدهند به اتحادیه دادند.

اتحادیه هم این کنجاله سویا را به جای آنکه به دامداران بدهد با قیمت آزاد به کارخانه داران فروخته است.

پيش از اين قیمت کنجاله بین 600 تا 800 متغیر بود که یکباره به بیش از 1700 تا 1900 تومان افزایش پیدا کرد، یعنی "سلطان گوشت" و همراهانش در هر کیلو بیش از 1000 تومان منفعت کسب کردند.

پيش از اين وزارت جهاد کشاورزی غذای مرغ را تامین می‌کرد،در حالی که اخيرا فاش شده در بندر شهر رضا بندر عباس ابتدا بار شخصی که "سلطان گوشت" ایران است خارج از نوبت تخلیه و پخش می‌شود تا زودتر در داخل با قیمت 1800 تومان توزیع و سپس بار جهاد کشاورزی تخلیه می‌شود.

گفتني است؛ از آنجايي كه واردات نهاده‌های دامی در اختیار این فرد قرار دارد، با تغییر قیمت نهاده‌ها بر روی قیمت گوشت هم تاثیر می‌گذارد.

در حال حاضر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای بررسی اتهامات فردی که به "سلطان گوشت" مشهور است، مدارکی را جمع‌آوری کرده كه در دست بررسي است.

به گفته محمد علي اسفناني، سخنگوي كميسيون قضايي مجلس، پرونده "سلطان گوشت" در دست بررسي است كه برخي جرايم وي مشهود و كميسيون قضايي مجلس هم اين موضوع را با جديت پيگيري مي‌كند.

انتهاي پيام/پ3






برچسب ها: سلطان ، گوشت ، حقوقی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.