به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عليرضا قاري قرآن با اشاره به اينكه براي حلقه سوم ترافيكي شهر در سال هاي اخير اقدامات عمراني بسياري انجام شده است اظهار داشت: حلقه سوم ترافيكي شهر براي مدت طولاني در بن بست قرار گرفته بود كه سرانجام در سال ۹۰ مسير آن بازگشايي و بخشي از آن تكميل شد و بخشي ديگر تا پايان تابستان به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: بزرگراه شهيد همت يكي از مسيرهاي مطرح شده در طرح تفصيلي شهر است كه اگر به واسطه به بن بست رسيدن از مسير منحرف مي شد از مطلوبيت كمتري برخوردار بود.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه بهترين راهكار توافق با سپاه و هوانيروز و ارتش براي عبور مسير از اراضي نظامي بود خاطر نشان ساخت: از انتهاي پل غدير تا اواسط بزرگراه شهيد كشوري به طول دو هزار و ۵۰۰ متر در سه بخش در حال اجرا مي باشد.
قاري قرآن اذعان داشت: تقاطع غير همسطح در محل اتصال بزرگراه شهيد همت به بزرگراه شهيد لاوي نيز سال گذشته به بهره برداري رسيد و احداث تونل ۳۰۰ متري زير باند پرواز، بزرگراه روباز حد فاصل تونل تا بزرگراه شهيد كشوري به طول ۶۰۰ متر و تقاطع غير همسطح شهيد همت با شهيد كشوري در حال اجرا مي باشد.
وي تصريح كرد: بخشي از طرح كه به صورت تونل زير باند پرواز طراحي شده است اولين طرح شهري در كشور مي باشد كه در آن مسير شهري از زير باند پرواز عبور مي كند.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان با اشاره به اين كه هر يك از سه بخش طرح به صورت مجزا در حال اجرا است عنوان كرد: عمليات اجرايي اين طرح ها از انتهاي سال گذشته آغاز شده و در كمتر از ۶ ماه به نتيجه رسيده است.
قاري قرآن با بيان اين كه براي اجراي تونل با محدوديت در بستن باند پرواز مواجه بوده ايم گفت: با همكاري انجام شده با سپاه باند پرواز براي ۵ ماه بسته ماند و انتهاي ماه رمضان باند پرواز تحويل داده مي شود و پس از آن در طول دو هفته باند تكميل مي شود.
وي يكي از مطلوب ترين شيوه هاي توزيع بار ترافيك در شهرها را احداث حلقه هاي ترافيكي دانست و بيان كرد: اصفهان يكي از معدود شهرهايي است كه سه حلقه ترافيكي دارد و حلقه اول و دوم در دل حلقه سوم طراحي شده است./س