سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

منطقه گردشگری کبودوال علی آباد کتول ساماندهی می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای سیل های اخیر دراستان گلستان وخسارات وارده به منطقه گردشگری کبودوال در علی آباد کتول، این منطقه ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در بازدید از مناطق گردشگری کبودوال، دهنه محمد آباد و امام زاده شیخان، با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم و شناسایی توانمندی های گردشگری در این مناطق، گفت: خسارات وارده به این مناطق، وضعیت گردشگری این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و ساماندهی وضعیت این مناطق ضرورت دارد.

وی افزود: در جلساتی که جهت ساماندهی این منطقه تشکیل شد، مقرر شده پس از جمع آوری سنگ های بزرگ و چوب های درختان در مسیر دسترسی به آبشار توسط ادارات آب منطقه ای و منابع طبیعی وسپس پاکسازی منطقه، نسبت به تامین اعتبار و بازسازی مسیر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی اقدام شود.

عباسی تصریح کرد: مقرر شده 80 درصد از هزینه های بازسازی این منطقه گردشگری توسط این اداره کل و 20 درصدباقی را شهرداری متقبل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ادامه داد: تا کنون حدود 8 میلیاردریال در منطقه کبودوال جهت ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات گردشگری مورد نیاز هزینه شده که شامل پروژه های ساخت راه دسترسی مناسب به آبشار، نمازخانه، پارکینگ، آلاچیق، پایگاه نیروی انتظامی، فروشگاه صنایع دستی، موزه تاریخ طبیعی و سرویس بهداشتی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات مناسب و ساماندهی این منطقه گردشگری، مجدداً شاهد رونق گردشگری در این منطقه باشیم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.