سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلائي نيك در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران و روسيه بايد مداخلات طمع ورزانه خارجي در سوریه را مهار كنند

یک كارشناس سياست خارجي گفت: تحولات سوريه عرصه تقابل داخلي، منطقه اي و جهاني است و كشورهاي ايران، روسيه و چين بايد مداخلات طمع ورزانه خارجي را مهار كنند.

رضا طلائي نيك در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رويكرد جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات اخير در سوريه گفت: ايران با راهبرد صادقانه و درست  به دنبال امنيت و ثبات در سوريه است و از اصلاحات و گفتگوي سازنده بين مخالفين و نظام اين كشور، حمايت مي كند.

وي تصريح كرد: كمك به تعامل سازنده بين نظام و مخالفين سوريه با حمايت از اصلاحات و مطالبات مردمي و موضع قاطع در برابر تروريستها و مداخله بيگانگان، رويكرد منطقي و شفاف ايران در برابر اين كشور است.

طلايي نيك با بيان اينكه،‌آمريكا و رژيم صهيونيستي و متحدان عربي و غربي آنها در عمليات چند وجهي، نظامي، امنيتي و سياسي در سوريه با ناكامي مواجه شده است، افزود: هم زمان با انفجارهاي تروريستي ، درگيريهاي درون شهري در دمشق، با پيش نويس قطع نامه مداخله نظامي در شوراي امنيت ، توطئه بزرگي عليه ثبات، امنيت و روند اصلاحات در سوريه بود كه با عدم همراهي مردم و ظرفيت هاي ملي سوريه براي عبور از توطئه هاي داخلي و خارجي روبه رو شدند.

وي تاكيد  كرد: هجوم آشكار و پنهان غرب و آمريكا براي ايفاي نقش در سوريه و اقدامات صهيونيستي، توام با عمليات تروريستي ، اهداف شوم چند سطحي در منطقه و جهان را نشان مي دهد.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اينكه، كشورهاي ايران، روسيه و چين در وقايع و تحولات سوريه بسيار سرنوشت ساز هستند خاطر نشان كرد: تحولات سوريه عرصه تقابل هاي داخلي و منطقه اي و جهاني است و كشورهاي ايران، روسيه و چين، بايد مداخله هاي طمع ورزانه خارجي را مهار كنند.

انتهي پيام/س3
برچسب ها: غرب ، ایران ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.