سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تنها راه رقابت با دنيا در حوزه كشاورزي افزايش راندمان در توليد است

یک کارشناس حوزه کشاورزی گفت: تنها راه رقابت با دنيا در حوزه كشاورزي افزايش راندمان در توليد است كه اين مهم نيز با ايجاد امنيت در سرمايه گذاري محقق مي شود.

محمد رضا سعادت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بيان اين مطلب افزود: بايد با فراهم آوردن امنيت سرمايه گذاري بوسيله بيمه، ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه آب و خاك و تامين نقدينگي كافي، شرايط افزايش راندمان در توليد محصولات كشاورزي را فراهم كنيم.

وی ادامه داد: کشاورزی در کنار کارهای عمرانی همچون راهسازی و ساختمان‌سازی بیشترین میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم را در سطح دنیا به خود اختصاص داده‌ است و بسیاری کشورها از جمله ایالات متحده و فرانسه نظر به اهمیت بخش کشاورزی در تنگناهایی مانند بحران بیکاری و یا رکود اقتصادی ، یکی از راه‌حل‌های خود را تزریق منابع مالی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قرار داده‌اند.

این استاد دانشگاه افزود: دوران حرف زدن و شعار دادن تمام شده است و برای رفع دغدغه تولیدکنندگان به خصوص کشاورزان زحمت کش دولت باید هر چه سریعتر اقدام عملی کند.

سعادت اظهار داشت: ایران با داشتن اقلیم‌های متفاوت ظرفیت بالایی در تولید بیش از 90درصد محصولات کشاورزی دارد، اما به دلیل سیاستهای غلطی که از سوی دولت به اجرا گذاشته شد، نارنگی پاکستانی و برنج هندی در شمال کشور، شکر وارداتی در خوزستان و در استان نیشکر هفت‌تپه و فرش چینی در کاشان لطیفه‌هایی بودند که رنگ واقعیت به خود گرفتند.
وی گفت: به نظر می رسد در سال حمایت از کار و تولید ملی حمایت از برخی اصناف و اقشار همچون کشاورزان و دامداران بایستی اولویت نخست دولت و مجلس باشد./س   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.