پوران درخشنده كارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي كودك و نوجوان گفت: سينماي كودك و نوجوان را بايد از دو منظر توليد و توزيع بنگريم، به لحاظ توليد متولي اين كار در گذشته كانون پرورش فكري كودكان بود ولي در حال حاضر آن اتفاقات در كانون نميافتد.
درخشنده اظهار داشت: شايد كم و بيش فيلم جايي ساخته شود ولي اصل قضيه فراموش شده است.
كارگردان فيلم خواب هاي دنباله دار در ادامه تصريح كرد: آموزش و پرورش فيلم سازان كودك و نوجوان را مي شناسد ولي در اين زمينه چندان علاقه مندي نشان نميدهند و متاسفانه حمايت مالي نميكند.
درخشنده اظهار داشت: بنياد سينمايي فارابي كه متولي سينماي كودك بود فعاليت چنداني صورت نداد و در دوره هايي از فيلم كودك خبري نبود.
اين كارگردان با بيان اينكه متاسفانه در سينماي كودك دچار بي انگيزگي شديم و انگيزه ها از دست رفته است، ادامه داد: مسئلهي ديگر توزيع است كه باز در توزيع بدتر از توليد عمل كرديم و فيلم بچه هاي ابدي كه در داخل و خارج با استقبال خوبي مواجه شد متاسفانه در توزيع با بدترين شكل ممكن مواجه شد.
كارگردان فيلم "پرنده كوچك خوشبختي" درخصوص دوران طلائي سينماي كودك و نوجوان گفت: دههي شصت هم توليد خوبي داشتيم و هم توزيع خوبي ما در اين دوره شاهد سازو كار مناسبي بوديم.
درخشنده بيان كرد: بارها وقتي جشنواره كودك آغاز مي شود به فكر سينماي كودك مي افتيم و بعد از جشنواره اين مسئله گم مي شود.
درخشنده با تاكيد بر اينكه كانون پرورش فكري كودكان از دههي هفتاد دچار استحاله شده، ادامه داد: سينماي كودك نياز به سازمان و بودجهي جداگانه دارد و اين سازمان بايد سينماگران كودك را جمع و انگيزه دوباره اي ايجاد كند./ي2