سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه سرگشاده بسيج دانشگاه علامه طباطبائي خطاب به احسان اغلو

اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی را برگزار کنيد

بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبائي (ره) با صدور نامه سرگشاده اي خطاب به دبير كل سازمان همکاری کشورهای اسلامی درباره نسل کشی مسلمانان میانمار خواستار تشكيل اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در اين زمينه شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سازمان کنفرانس اسلامی که اخیراً به سازمان همکاری کشور های اسلامی تغییر نام داده است در جریان کشتار مسلمانان مستضعف در میانمار موضع کاملاً انفعالی گرفته است و این در حالی است که این سازمان با داشتن 57 عضو می‌تواند نقش موثری در این باره ایفا کند، بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبائي(ره) با صدور نامه سرگشاده ای به دبیر کل سازمان همکاری کشورهای اسلامی اقدامات موثرتری را از وی مطالبه کرد.
 متن كامل نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به شرح ذيل است:

"قال رسول الله(ص): مَن سَمِعَ مُنادیا یُنادی یا للمسلمین فلم یَجبه فلیسَ بِمُسلم"
 
جناب آقای احسان اوغلو
دبیر کل محترم سازمان همکاری(کنفرانس) کشورهای اسلامی
 
همانگونه که مطلع هستید اين روزها در ميانمار شاهد قتل عام مردان و زنان و كودكان بيگناهي هستيم كه تنها جرم‌شان مسلماني است، صدها مسلمان در اين كشور توسط بوداييان تندرو قتل عام مي شوند و جامعه به اصطلاح بین الملل نیز در اين‌باره سكوت كرده‌ است.
 
نهادهای خنثی بین المللی و کشورهای به ظاهر حامی حقوق بشر و در باطن سلطه گر که اگر در ایران و سوریه خاری سهواً در دست کسی فرو رود یک لحظه فریاد وا حقوق بشرای! آنها فرو نمی‌افتد، در مقابل زنده زنده سوازنده شدن زنان و کودکان مسلمانان میانمار سکوت می کنند تا ملت های آزاده و مستضعف جهان هرچه بیشتر به ماهیت پلید این کشورها پی ببرند.
 
آقای دبیر کل! یکی از مهمترین اصول آمده در اساسنامه سازمان همکاری کشورهای اسلامی حمایت از مسلمانان در سراسر جهان است، آیا می دانید دولت میانمار محدودیت های شدیدی را برای مسلمانان اعمال کرده و حق داشتن زمین را از آنها سلب نموده و به مسلمانان اجازه تحصیل و خدمات عمومی را نمی دهد؟! آیا می دانید مسلمانان میانمار نمی توانند از خدمات اجتماعی همچون خدمات بهداشتی بهره مند شوند و حق کار کردن در ادارت دولتی را ندارند؟! آیا می دانید مسلمانی که در میانمار مرتکب جرم شود اجازه دفاع از خود در دادگاه را نداشته و مستقیما به زندان می رود و در برخی موارد مسلمانان مجبور می شوند تا بدون دریافت دستمزد برای بودائیان و یا دولت کار کنند؟!
 
و دردناک‌تر از این مسئله وضعیت حاکمان عرب است که این روزها دغدغه اصلیشان نه کشتار مسلمین میانمار، بلکه چگونگی تضعیف محور مقاومت اسلامی و برانداختن دولت بشار اسد می‌باشد که الحق بواسطه حمایتش از مقاومت یکی از شیر مردان عرب است.
 
والبته حاکمان مستبد جهان به خوبی یاد گرفته اند که چگونه از این غفلت و سازش حاکمان برخی دول عربی نهایت استفاده را کنند؛ شاهد این امر نسل کشی های مسلمانان در بوسنی و هرزگویین، غزه، پاراچنار، بحرین و ...  قبل از میانمار است.
 
امروز دست یهود از آستین بوداییان برمه بیرون آمده تا انتقام بیداری و آزادی خواهی مسلمانان را در کشورهای اسلامی از مردم مستضعفِ مسلمان میانمار بستاند و جزای حرکت های ضد صهیونیستی در مصر و تونس و لیبی و مراکش و لبنان و سوریه و بحرین و عربستان را بر مسلمانان مظلوم میانمار(برمه) اجرا کند. و اگر بنگاه های سخن پراکنی و مجامع بین المللی ساکتند تعجبی نیست. این بنگاه ها و مجامع عمدتا تحت قدرت اقتصادی و سیاسی صهیونیسم هستند و تا زمانی که مجبور نباشند کوچک ترین حرکتی بر ضد صهیونیسم یا به نفع مسلمانان انجام نمی دهند. اگر در جایی از مسلمانان دفاع می کنند، این امر را مفید به حال صهیونیسم می دانند و راز حمایت از شورش های سوریه نیز همین است.
 
آقای دبیر کل!
 اکنون ما دانشجویان مسلمان ایرانی از شما می خواهیم بر اساس اساسنامه و فلسفه وجودی سازمان همکاری کشورهای اسلامی در قبال نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار موضع فعالی از خود نشان دهید و اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی را برگزار کرده و فشار لازم را به دولت میانمار برای توقف کشتار مسلمانان این کشور وارد آورید، و از دولت بنگلادش بخواهید آوارگان مسلمان را پناه دهد. بدیه است که چشمان ملت های مسلمان نظاره گره اعمال شما در این برهه حساس تاریخی است.
انتهاي پيام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.