سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد نقدينگي نرخ تورم را بالا مي برد

با توجه به افزايش ميزان نقدينگي در كشور، پيامدهايي نظير كاهش رشد اقتصادي و به دنبال آن افزايش تورم دور از انتظار نيست.

مصطفي مردي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه ميزان نقدينگي در سه ماهه ي اول سال جاري نسب به دوره ي مشابه پارسال افزايش چشمگيري پيدا كرده است گفت: در حال حاضر اقتصاد كشور نيازمند رشد و پويايي است و رشد نقدينگي مانع تداوم رشد و پويايي كه دولت مي تواند با اتخاذ سياست هاي مناسب اين روند را كنترل نمايد.

وي درخصوص ساير پيامدهاي رشد نقدينگي افزود: رشد نقدينگي در گام نخست افزايش قيمت ها را به دنبال دارد كه اين مسئله از نظر رواني بر روي مردم و بازار تاثير خواهد گذاشت و در اين مواقع دولت نيز قدرت كنترل اوضاع را تا حدودي از دست خواهد داد.

مري با تاكيد بر اين مطلب كه رشد نقدينگي هجوم مردم به بازار را به دنبال خواهد داشت تصريح كرد: رابطه ي مستقيمي ميان ميزان نقدينگي و تقاضاي مردم وجود دارد به طوري كه وقتي نقدينگي افزايش پيدا كند مردم براي خريد به بازار هجوم مي آورند و در اين صورت شاهد افزايش بيش از حد تقاضا خواهيم بود كه قطعا با ميزان عرضه ي بازار هماهنگ نخواهد بود.

وي در پايان با ارزيابي مثبت از سياست هاي دولت افزود: البته دولت نيز قصد دارد با انتشار اوراق مشاركت و سياست هاي اين چنين ديگر اين ميزان را تا حد زيادي كاهش داده و كنترل بازار را در دست گيرد./عب

برچسب ها: سکه ، نرخ تورم ، نقدینگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.