سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطینی های ساکن سرزمین های 1948؛

هرگز در ارتش فاسد رژيم صهيونيستي خدمت نخواهيم کرد

فلسطینی های ساکن سرزمین های سال 1948 اعراب اسرائیلی می گویند هرگز در ارتش رژیم فاشیست و نژاد پرست صهیونیستی خدمت نظامی انجام نخواهند داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ، فرانس24در گزارشی درباره لغو همه معافیت های خدمت نظامی در ارتش اسرائیل اعلام کرد به موجب قانونی که تا چندی پیش در اسرائیل وجود داشت یهودیان ارتدوکس و اعراب اسرائیلی فلسطینی های ساکن سرزمین های سال 1948 مجبور به انجام خدمت نظامی در ارتش اسرائیل نبودند.  
اما اکنون مدتی است که دادگاه قانون اساسی اسرائیل قانون معافیت خدمت نظامی برای یهودیان ارتدوکس و اعراب اسرائیلی را غیرقانونی دانسته و اعلام کرده است خدمت نظامی برای همه اسرائیلی ها باید اجباری شود.
این مسئله واکنش های متفاوتی در بین مردم اسرائیل داشته است. یک زن می گوید هم مردم در خدمت به این رژیم باید برابر باشند. وی افزود البته خدمت به رژیم نباید ضرورتا خدمت نظامی در ارتش اسرائیل باشد بلکه فعالیت در کارهای عام المنفعه نیز می تواند باشد.
علت اصلی مطرح شدن اجباری شدن خدمت نظامی در ارتش اسرائیل، وجود یهودیان ارتدوکس افراطی بود که شمار آنها در این رژیم به طور فزاینده ای در حالی افزایش است. به طوری که شمار آنها اکنون ده درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می دهد. آنها کار نمی کنند و خدمت نظامی نیز در ارتش اسرائیل انجام نمی دهند و فقط کارشان خواندن متون کتاب مقدس یهود است.
اعراب اسرائیلی که اکنون 20 درصد از جمعیت شهروندان غیر عرب اسرائیل را تشکیل می دهند حاضر به انجام خدمت نظامی در ارتش اسرائیل نیستند. قاضی موشارکی دانش آموز عرب اسرائیلی در این باره می گوید من هرگز در ارتش رژیمی که خاک اجدادم را گرفته اند و پدران ما و فرزندان آنها را کشته اند خدمت نخواهم کرد. ما به این رژیم فاشیست با سیاست های نژاد پرستانه اش که ضد عرب است خدمت نخواهیم کرد.
برچسب ها: ارتش ، فلسطین ، صهیونیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.