سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق مصوبه مجلس

دولت به عضویت "اتحادیه بین‌المللی مخابرات هوانوردی" در می‌آید

لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه بين‌المللي مخابرات هوانوردي با اصلاحيه مجلس به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه بين المللي مخابرات هوانوردي در صحن علني امروز (چهارشنبه 4 مرداد) با اصلاح نمايندگان با 210 راي موافق از مجموع 241 راي حاضر و 31 راي ممتنع به تصويب رسيد.
در ماده واحده اين لايحه قيد شده بود به دولت اجازه داده مي‌شود در اتحاديه بين المللي هوانوردي به شرح اساسنامه پيوست عضويت يابد و نسبت به پرداخت وديعه مربوط، اقدام کند.
تعيين و تغيير دستگاه طرح عضويت بر عهده دولت است اما رئيس مجلس با وارد دانستن اخطار قانون اساسی اصل 80 و 77 سليمي و قاضي‌پور به اين ماده واحده، سرانجام آن را  با اصلاح مجلس به تصويب رسيد.
بنابراين لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه بين المللي مخابرات هوانوردي به شرح زير اصلاح شده و به تصويب رسيد.
«به دولت اجازه داده مي شود در اتحاديه بين‌المللي مخابرات هوانوردي  به شرح اساسنامه پيوست عضويت يابد و نسبت به پرداخت وديعه مربوط و يا كمك با رعايت اصل 80 قانون اساسي اقدام نمايد، تعيين و تغيير دستگاه اجرايي طرف عضويت بر عهده دولت است».
همچنين براساس اصلاحيه مجلس، تبصره‌اي نيز به اين ماده واحده اضافه شد كه در آن اجراي مواد 42 و 43 منوط به رعايت اصل 77 قانون اساسي است.
انتهای پیام/ب2
برچسب ها: ایران ، لایحه ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.