سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ دبیر كمیته ملی شیر ایران؛

امسال بین دبیرستانی ها هم شیر رایگان توزیع می شود

دبیر كمیته ملی شیر كشور از توزیع شیر رایگان در میان دانش آموزان مقطع متوسطه خبر داد.

'علیرضا كریمیان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در برنامه ریزی صورت گرفته برای شیر مدارس، مقرر شد علاوه بر دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی، تمامی دانش آموزان مقطع متوسطه نیز تحت پوشش قرار گیرند.

 
وی افزود: همچنین مهدكودك های تحت پوشش بهزیستی و فرهنگیان شاغل در مدارس نیز امسال در لیست دریافت گنندگان شیر رایگان قرار دارند.

دبیر كمیته ملی شیر ایران با اشاره به اینكه توزیع شیر در مدارس ایران 12 ساله می شود، تصریح كرد: زمانی كه توزیع شیر در مدارس كشور آغاز شد، فقط در 10 كشور دنیا این برنامه به صورت ملی اجرا می شد حال پس از گذشت بیش از 10 سال، تعداد كشورهایی كه توزیع شیر را آغاز كرده اند به بیش از 100 كشور افزایش یافته است.

 
وی افزود: این گستردگی بیانگر اهمیت غذایی شیر به عنوان یكی از پایه های اصلی رشد دانش آموزان در سطح بین المللی است و در حال حاضر در تمامی قاره های آمریكا، اروپا، آسیا و آفریقا طرح توزیع شیر رایگان مدارس اجرا می شود.

كریمیان خاطر نشان كرد: به رغم اهمیت غذایی این ماده با ارزش، در حالی كه هر ساله دستور العمل توزیع شیر پیش از آغاز سال تحصیلی به استان های كشور اعلام می شود، به دلیل طولانی شدن زمان تخصیص اعتبارات، متاسفانه عملا در زمان اعلام شده، توزیع شیر انجام نمی شود و توزیع شیر به نیمه دوم سال تحصیلی موكول می شود كه باید در این باره چاره ای اندیشید./س


برچسب ها: شیر ، رایگان ، دبیرستانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.