سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

فرهنگ سازی مصرف شیر از اهم اهداف آموزش و پرورش است

دبیر كمیته ملی شیر ایران، گفت: فرهنگ سازی در راستای نهادینه كردن مصرف شیر از مهمترین اهداف وزارت آموزش و پرورش و تحقق آن مستلزم مساعدت اصحاب رسانه و فعالان صنایع لبنی كشور است.

'علیرضا كریمیان' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سرانه مصرف در برنامه توزیع شیر مدارس 14كیلوگرم در سال است كه نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است.

وی همچنین با اشاره به سرانه شیر هر دانش آموز در طول یك سال تحصیلی، گفت: اعتبار تخصیص یافته سرانه شیر هر دانش آموز 20 هزار تومان است كه به رغم افزایش قیمت لبنیات، اعتبار امسال شیر مدارس نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است.

دبیر كمیته ملی شیر مدارس كشور همچنین از اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای شیر یارانه ای مدارس در سال تحصیلی 92 ـ 91 خبر داد و افزود: امسال بیش از 13 میلیون دانش آموز تحت پوشش توزیع شیر یارانه ای مدارس قرار می گیرند.

وی با بیان اینكه در گذشته و دوران قبل از انقلاب، ایران وارد كننده فرآورده های لبنی بود، گفت: یكی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، خودكفایی در عرصه تأمین مواد لبنی است و از سیاست های دولت در این زمینه حمایت از كارخانجات تهیه و تولید این فرآورده ها در قالب برنامه شیر مدرسه است.

كریمیان ادامه داد: نتایج سایر تحقیقات همچنین بیانگر كمبود كلیسم در بیش از 90 درصد خانوارهای ایرانی است كه در بزرگسالی دچار عوارضی همچون پوكی استخوان، شكستگی های ناشی از آن و هزینه های سنگین درمان خواهند شد.

دبیر كمیته ملی شیر مدارس كشور در پایان افزود: در راستای اجرای ماده 197 قانون برنامه پنج ساله سوم توسعه در سال 1380، برنامه شیر مدارس در شورای اقتصاد به تصویب رسید و از سال 1385 این شورا، وزارت آموزش و پرورش را به عنوان مباشر تامین و توزیع شیر در سطح مدارس انتخاب كرد. /س
برچسب ها: شیر ، آموزش ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.