سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

پیشگیری از بیکاری های پنهان با پرورش کرم ابریشم

پرورش کرم ابریشم و احیاء صنعت نوغانداری از بیکاری پنهان کشاورزان جلوگیری می کند.

مدیرعامل شرکت ابریشم ایران با اعلام این خبر به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان گفت: پرورش کرم ابریشم علاوه بر امکان استفاده از تمامی نیروی فعال، فرصت به کارگیری بخش غیرفعال جامعه روستایی از قبیل زنان، کودکان و سالخوردگانی که توان انجام کارهای کشاورزی ندارند، را فراهم می سازد.

فرزام پوررمضان افزود : سرمایه گذاری در این رشته در مقایسه با پاره ای از فعالیتهای تولیدی کمتر و بازگشت سرمایه سریعتر و در بیشتر نقاط کشور قابل اجراست.

وی ، با اشاره به اینکه فعالیتهای نهالکاری و توسعه مزارع توت با امکانات موجود کشاورزان قابل انجام است، گفت: کشت توت در کنار انهار، حاشیه رودخانه ها، آبراهها، مسیلها، حاشیه روستاها، اطراف مزارع به صورت تک درخت یا مجتمع و تحت شرایط مختلف آب و خاک عملی است.

این مقام کشوری ،  با بیان اینکه دوره بازدهی این فعالیت کوتاه و امکان پرورش کرم ابریشم سه سال بعد از شروع کاشت توتستانها فراهم می شود، افزود: محصول درخت توت برگیست که در تغذیه کرم ابریشم به مصرف می رسد

مدیرعامل شرکت کرم ابریشم ایران یادآور شد: این فعالیت  مواد اولیه برخی از منابع نساجی، قالی بافی، پزشکی، نظامی و مخابراتی را فراهم می سازد و از این نظر می تواند به عنوان منبع مناسبی برای درآمد ارزی کشور تلقی شود.

 پوررمضان افزود: ابریشم خام دارای بازارهای مناسب اقتصادی در داخل و خارج بوده و کالای است که می تواند از بازارهای مطمئن و مناسبی برخوردار باشد.

وی  ، با اعلام اینکه توسعه فعالیتهای تولید ابریشم زمینه توسعه منابع بزرگ ابریشم از قبیل نخ کشی و پارچه بافی است، افزود: کارآیی اقتصادی این صنعت به گونه ایست که حتی کشورهای که امکانات تولید ابریشم ندارند به لحاظ ارزش افزوده فراوان تولیدات ابریشمی، نسبت به وارد کردن ابریشم و تبدیل آن به منسوجات مختلف ابریشمی اقدام می کنند.

  مدیرعامل شرکت کرم ابریشم ایران ، با تاکید براینکه نوغانداری برای توسعه اقتصادی بخش های عقب مانده جامعه روستایی می تواند به عنوان یک صنعت و فعالیت مفید مورد استفاده قرارگیرد یادآورشد: توسعه پرورش کرم ابریشم می تواند در صنایع وابسته ساخت وسائل و ادوات ماشینهای مربوط به ابریشم و نیز صنایع تبدیلی ابریشم اشتغال جنبی قابل ملاحظه ای بوجود آورد./س

برچسب ها: پرورش ، کرم ، ابریشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.