سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در موزه ملك؛

نمايش سكه‌هاي ضرب شده به نام ائمه معصومين

سكه‌هاي ضرب شده به نام ائمه معصومين (ع) در نمايشگاه "ياد‌نامه‌ها و سكه‌ها" سوم مرداد در موزه ملي ملك به نمايش گذاشته شده است.

محمد نوروزي،كارشناس موزه‌داري به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت:در اين نمايشگاه 22 سكه كه نام‌هاي ائمه معصومين در دوره‌هاي مختلف تاريخي ضرب شده به نمايش گذاشته شده است.
وي افزود:نخستين بار نام امام رضا (ع) بر روي سكه‌ها در قرن چهارم هجري در ايران ضرب شد همچنين سكه ولايتعهدي امام رضا (ع) در مرو و خراسان ضرب شده است.
نوروزي تصريح كرد:در نمايشگاه "يادنامه‌ها و سكه ها" سكه‌هايي وجود دارد كه براساس نام 12 امام ضرب شده كه مربوط به دوره ايلخاني و دوره صفوي است.
اين كارشناس موزه‌داري تصريح كرد:با ظهور اسلام و ورود آن به ايران بسياري از دستاوردهاي فرهنگ و تمدن ايرانيان با اسلام پيوند خورد و انعكاس اعتقادات مردمان تازه مسلمان شده اين سرزمين و علاقه آنها به ائمه اطهار(ع) در تمامي ابعاد زندگي آنها  تجلي يافت.
وي اظهارداشت:سكه به عنوان وسيله‌اي براي بيان قدرت سياسي و ديني كه در اختيار تمامي مردمان جامعه قرار گرفت و به صورت جايگاهي براي ابراز ارادت به آيين اسلام درآمد.
نوروزي تاكيد كرد:در دوران قبل از اسلام،‌عرب‌ها از درهم‌هاي نقره ساساني و دينارهاي طلاي بيزانس به عنوان پول رايج درمعاملات و امور تجاري استفاده مي‌كردند.اماهنگامي كه اسلام ظهور كرد دادوستد همچنان با درهم‌ها و دينارهاي ايراني و بيزانس صورت مي‌گرفت.
شايان ذكر است؛نمايشگاه يادنامه‌ها و سكه‌ها تا پايان ماه رمضان در كتابخانه و موزه ملي ملك برپاست./ه
برچسب ها: ضرب ، شده ، ائمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.