سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

اجرای 27 طرح آبخیزداری در استان همدان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: امسال 13 طرح مطالعاتی و 27 طرح اجرایی با بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار در استان همدان اجرا می شود.


 
سعید رسولی در گفتگو باخبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان افزود : امسال 33 هزار و 864 متر مکعب عملیات مکانیکی و 900 هکتار عملیات بیولوژیکی در حوزه آبخیزداری استان اجرا می شود .
وی هدف از اجرای عملیات آبخیزداری را کنترل و مهار سیلاب ها ، کنترل فرسایش ، حفاظت خاک ، احیای پوشش گیاهی ، استفاده بهتر از نذورات آسمانی و فراهم کردن نفوذ آن به سفره های زیر زمینی عنوان کرد وگفت : پارسال 11 طرح مطالعاتی و 36 طرح اجرایی در استان انجام  شد.
رسولی گفت : امسال عملیات آبخیزداری سد شنجور رزن به وسعت 35 هزار و 400 هکتار از محل اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه های سد های در حال ساخت تامین شده است.
رسولی با اشاره به اینکه پارسال 22 هزار هکتار از عرصه های آبخیزداری استان زیر پوشش عملیات های آبخیزداری قرار گرفت افزود : این عملیات ها  با 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار انجام شده است.
حوزه های آبخیزداری استان همدان شامل حوزه قره چای با مساحت یک میلیون و 52 هزار و 900 هکتار ، گاماسیاب با 667 هزار و 500 هکتار و حوزه سفیدرود با 216 هزار و 100 هکتار است./س
برچسب ها: طرح ، آبخیزداری ، همدان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.