سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیابی به سطوح بالای کارآفرینی، با تقویت فضای کسب و کار

به منظور دستیابی به سطوح بالای کارآفرینی کشورهای مختلف سعی می کنند فضای کسب و کار خود را تقویت یک و برنامه های متعددی در این زمینه اجرا کنند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابراهیم صادقی فرمدیر پژوهش موسسه کار وتامین اجتماعی گفت:  فعالیت های کارآفرینی کشورها براساس شاخص های بین المللی مختلف نظیر GEMBUsiness همه ساله در جهان ارزیابی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در اکثر کشورهای جان دستیابی به سطوح بالای کار آفرینی در دستور کار قرار دارد جهت تحقق این هدف کشورها سعی می کنند فضای کسب و کار خود را تقویت و برنامه های متعددی را در این زمینه اجرا کنند.

مدیر پژوهش موسسه کار و تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: سیزدهمین دوره ارزیابی فعالیت های کارآفرینی GEM در کشورهای عضو هم اکنون در حال اجرا است که در این زمینه کشورما نیز در حال ارزیابی شدن است.

گفتنی است: در سال 2011 برای ارزیابی فعالیت های کارآفرینی کشورهای عضو 140 هزار سفر در 56 کشور مصاحبه شدند.

*آموزش های رسمی کار آفرینی در ایران رشد بالایی دارد

توماس شات رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی GEM در خصوص فعالیت های کارآفرینی در ایران گفت: ایران از سال 2008 عضو سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی شده و امسال پنجمین سال است که فعالیت های کارآفرینی ایران براساس شاخص های GEM مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: آموزش های رسمی کارآفرینی در ایران از رشد بالایی برخوردار است اما این آموزش ها تأثیر چندانی در رشد نوآوری و کارآفرینی و شروع کسب و کارهای جدید ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به طور کلی نگرش به نوآوری در ایران نسبت به سایر کشورهای عضو GEM بالاست در حالی که میزان نوآوری پایین است که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

رییس سازمان دیده بان جهانی کارآفرینی هدف اصلی GEM را تبادل همکاری کشورها برای ارتقای سطح کارآفرینی در جهان عنوان کرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با ارتقای کارآفرینی در کشورهای عضو و ارتباط با سیستم اداری جهت تأثیرگذاری در سیاست گذاری کشورها بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم./ل

برچسب ها: صادقی فر ، gem ، توماس شات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.