سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دريايي از معنويت در نمايشگاه بين المللي قرآن

شركت هنرمندان تجسمي در نمايشگاه بين المللي قرآن كه معتبرترين رويداد جهاني است مانند وارد شدن به درياي معنويت است.

طاهره ذبيحي، هنرمند نقاشي-خط در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره هشتمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم گفت: در اين دوره از نمايشگاه بين المللي قرآن نيز شاهد ارائه بهترين آثار هنرمندان تجسمي در زمينه موضوعات قرآني هستيم.

وي گفت: در هر دوره از نمايشگاه بين المللي قرآن مي توانيم رشد فزاينده مفاهيم فرآني در هنرهاي تجسمي را مشاهده كنيم.

ذبيحي گفت: هنرمنداني كه آثارشان در اين نمايشگاه بين المللي به نمايش گذاشته مي شود به نوعي موقعيت بيشتري را به دست آورده اند چراكه به بركت قرآن كريم توانسته اند در اين رويداد معنوي شركت كنند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: نمايشگاه بين المللي قرآن كريم تنها رويدادي است كه هنرمندان با جام و دل تمايل به شركت در آن را دارند.

ذبيحي گفت: در حقيقت اين حضور فراتر از شركت در بسياري از رويدادهاي معتبر جهاني است چراكه در آن با دريايي از معنويت مواجه مي شويم.

اين هنرمند نقاشي-خط در ادامه گفت: آثار قرآني تنها آثاري هستند كه هيچ هنرمندي در خلق آن از ديگري الگوبرداري نمي كند به عبارت ديگر مي توان گفت هنرمندان در خلق آثار قرآني از مكنونات قلبي خود كمك مي گيرند و آثاري كم نظير هم خلق مي كنند.

ذبيحي در ادامه با تأكيد بر اينكه هيچ اثر قرآني شبيه ديگري نيست گفت: هيچگاه دو اثر قرآني كه حتي از سوي يك هنرمند هم خلق شده باشد را نمي توان شبيه به هم ديد چراكه به صورت كاملاً غير ارادي به جهت آنكه از شيوه هاي دلي استفاده شده است دو اثر ويژه است و اين امر يكي از وجوه تمايز آثار قرآني است.

وي گفت: در ديگر موضوعات گاهي اوقات مي توان آثار شبيه از يك هنرمند را مشاهده كرد اما در موضوعات قرآني حتي اگر دو اثر با يك موضوع كار شده باشد نمي تواند هيچگونه شباهتي در آن ها را ملاحظه كرد.

وي درباره خلق آثار قرآني نيز گفت: خلق آثار قرآني بايد جزو مهمترين سوژه هاي هنرمندان تجسمي به ويژه در حوزه نقاشي-خط باشد و تنها معطوف به يك دوره كاري نشود در حقيقت هر هنرمندي در هر سال مي بايست زماني را براي خلق آثار قرآني اختصاص دهد به اين ترتيب در هر سال تعدادي اثر با موضوعات قرآني خلق مي كند بنابراين پس از يك دوره فعاليت چند ساله مي توان تعدادي زيادي اثر قرآني را خلق كند.

وي گفت: اين اتفاقات محاسن زيادي دارد كه از مهمترين آن ها ايجاد انس با قرآن يا به عبارتي مأنوس شدن با قرآن كريم اسن كه بركت آن از هر اتفاق ديگري خوشايندتر است./ي2
برچسب ها: معنویت ، نمایشگاه ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.