سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صيادي مطرح کرد

عزم جدي ايران براي پيگيري حقوقي دريافت غرامت از عراق

يک حقوقدان گفت:‌ جمهوري اسلامي ايران مستندات حقوقي کافي براي دريافت غرامت جنگ تحميلي از دولت عراق دارد كه به زودي در مجامع بين المللي مطرح مي‌كند.

امين صيادي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در واکنش به درخواست يکي از نمايندگان مجلس عراق از دولت اين کشور براي دريافت غرامت جنگي از ايران اظهار داشت: دولتمردان عراقي عاقل تر از اين هستند که بخواهند با استناد به درخواست غير منطقي اين نماينده به موضوعي ورود پيدا کنند و  به خوبي مي‌دانند از اساس غير واقعي است.

اين حقوقدان ادامه داد: اظهارات اين نماينده عراقي را نبايد چندان جدي گرفت چون وي با طرح اين ادعاي واهي، فقط خودي نشان داده است.

وي با اشاره به بي پايه و اساس بودن اظهارات نماينده پارلمان دولت عراق تصريح کرد: دولتمردان عراقي قطعا به درخواست غير منطقي نماينده پارلماني خود توجهي نخواهند کرد و جمهوري اسلامي ايران هيچ گاه زير بار  قبول پرداخت غرامت به دولت  عراقنخواهد رفت.

صيادي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران خود را در دريافت غرامت از دولت عراق به دليل تحميل جنگ به دولت و ملت ايران محق مي‌داند و ترديدي درباره دريافت اين غرامت از عراق نداريم.

وي با بيان اينکه ايران استنادات حقوقي را در اختيار دارد که در صورت لزوم به دادگاه بين الملل ارجاع خواهد داد،اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران مستندات حقوقي ديگري هم دارد که در صورت ارائه به دادگاه‌ هاي بين المللي عراق محکوم به پرداخت غرامت جنگي به ايران خواهد شد.
اين حقوقدان خاطرنشان كرد: در صورتيکه عراق باز هم خود را محق به دريافت غرامت از كشورمان بداند جمهوري اسلامي ايران در پيگيري حقوقي اين موضوع در مجامع بين المللي اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: غرامت ، صیادی ، حقوقدان ، جنگ ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.