سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فضاپيماي باري روسيه نتوانست به ايستگاه بين المللي متصل شود

سازمان هاي فضايي روسيه و امريکا روز سه شنبه اعلام کردند فضاپيماي باري پروگرس روسيه در آزمايشي که با هدف تسهيل اتصالهاي آتي اين فضاپيما به ايستگاه بين المللي فضايي صورت گرفت نتوانست با موفقيت به اين ايستگاه متصل شود.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران؛ناسا در بيانيه اي که در وب سايت خود منتشر کرد اعلام کرد اتصال مجدد پروگرس به ايستگاه فضايي بين المللي به علت عدم موفقيت در استفاده از سامانه جديد کورس ان اي Kurs-NA به تعويق افتاد.
سخنگوي مرکز کنترل ماموريت هاي فضايي روسيه نيز در گفتگو با خبرگزاري فرانسه تاييد کرد فضاپيماي باري پروگرس نتوانست به ايستگاه فضايي بين المللي متصل شود. وي با اين حال به جزييات ديگري در اين باره اشاره نکرد.
ناسا اعلام کرد اين فضاپيماي باري اکنون در فاصله اي ايمن از ايستگاه بين المللي قرار دارد و احتمالا روز شنبه يا دوشنبه بارديگر براي اتصال به اين ايستگاه تلاش خواهد کرد.
پروگرس چهل و هفت در فاصله حدود يک و هشت دهم مايل زير ايستگاه بين المللي مستقر شده است و تا زمان تلاش بعدي براي اتصال به اين ايستگاه بين المللي در اين فاصله خواهد ماند.
خبرگزاري فرانسه از مسکو گزارش داد، اين فضاپيما روز يکشنبه به منظور آزمايش تسهيل اتصال به ايستگاه بين المللي فضايي از اين ايستگاه جدا شده است. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.