سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فولادگر با اشاره به طرح جديد قانون احزاب

کسب مجوز فعاليت جبهه و ائتلاف‌هاي سياسي الزامي است

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تصويب قانون جديد احزاب، تشکل‌ها، جبهه‌ها و ائتلاف‌ها بايد مجوز فعاليت کميسيون ماده 10 احزاب را دريافت کنند، در غير اين صورت فعاليت آنها غير قانوني است.

حمید رضا فولادگر عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران درباره اصلاحيه قانون احزاب گفت: با توجه به اينکه در مجلس هشتم فرصتي براي تصويب طرح اصلاحيه قانون احزاب در صحن علني نشد،‌ طبق آيين نامه مجلس بايد اين طرح  دوباره در مجلس به جريان افتد.

فولادگر اظهار داشت:‌ طرح تغيير قانون احزاب مجدد به امضاي نمايندگان رسيده و به کميسيون شوراها و کميسيون داخلي ارجاع  داده شده است، البته اين طرح يک‌بار در مجلس هشتم بررسي و در اين دو کميسيون به تصويب رسيده بود.

وي بيان داشت: براي پيشبرد سريع اين طرح پيشنهاد مي‌کنيم که به بررسي‌هاي صورت گرفته در دوره هشتم مجلس اعتماد شود و با بازنگري هرچه زودتر به صحن علني ارجاع داده شود.

فولادگر با اشاره به قانون جديد احزاب تصريح کرد: در قانون فعلي احزاب، فعاليت‌هاي جبهه‌ها و تشکل‌ها  ائتلاف‌ها و غيره...مانعي ندارد، اما در صورت تصويب طرح جديد بايد احزاب فصلي که برای یک دوره انتخابات به صورت جبهه یا ائتلاف بوجود می‌آیند مجوز فعاليت از وزارت‌کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب دريافت کنند در غير اين صورت فعاليت سياسي گروه‌ها با مشکل روبرو مي‌شود.  

فولادگر در پاسخ به اينکه آيا تغيير احتمالي قانون انتخابات تاثيري بر تدوين اصلاح قانون احزاب خواهد دشت؟ تاکيدکرد: قانون جديد احزاب در جهت ساماندهي، نظارت پذير شدن احزاب، نشاط سياسي و به روز شدن قانون احزاب شکل گرفته  که به طور کامل مستقل از بحث  تغيير احتمالي قانون انتخابات است لذا تغيير قانون انتخابات تاثيري بر تنظيم اصلاحيه قانون احزاب نخواهد داشت.

عضو کميسيون ماده 10 احزاب با بيان اينکه تا دو هفته آينده دو عضو مجلس در کميسون ماده 10 احزاب مشخص مي‌شوند، تصريح کرد: اکنون ترکيب اين کميسون با حضور دو نفر از قوه قضاييه، يک نفر از دولت شکل گرفته که بايد دو نفر از مجلس هم به عنوان ناظر بر کميسيون تعيين شوند، که در اول هر دوره مجلس اعضاء منتخب مجلس در کميسيون ماده 10 احزاب مشخص خواهند شد.

عضو کميسون ماده 10 احزاب خاطر نشان کرد: پيش‌بيني مي‌شود طرح اصلاح قانون احزاب هرچه زودتر در دستور کار کميسيون داخلي مجلس نهم قرار گيرد تا در صورت کاربرد در انتخابات سال آتي به کار گرفته شود.

"انتهاي پيام"/س3

برچسب ها: فولادگر ، احزاب ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.