سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

همایش هم اندیشی سرمایه گزاران، فارغ التحصیلان و فعالان بخش کشاورزی کلات برگزار شد

با حضور فرماندار کلات همایش بزرگ هم اندیشی سرمایه گذاران، فارغ التحصیلان و فعالان بخش کشاورزی شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدرضا قره خانی در این همایش تولید عسل را یکی از ظرفیت های کلات عنوان کرد و افزود: حمایت های انجام شده در سال های اخیر، منجر به ایجاد 2 هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: تولید 20 تن عسل در سال ثمره تلاش زنبورداران و حمایت های صورت گرفته است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی کلات ادامه داد: طبق برآوردهای کارشناسان، شهرستان قابلیت افزایش 10 برابری این میزان و تبدیل شدن به قطب بزرگ تولید عسل خراسان رضوی را داراست.

قره خانی اضافه کرد: با اختصاص مبالغ مناسبی از تسهیلات در این کارگروه، گام های جدی برای بهره مندی از این ظرفیت برداشته شده است.

وی پرورش ماهی سردابی را یکی دیگر از مزیت های کلات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تولید سالیانه ماهی در شهرستان 375 تن است که با برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان امسال این میزان به 1000 تن خواهد رسید.

فرماندار کلات اظهار داشت: وجود پنج رودخانه دائمی در کنار اقلیم مناسب منطقه، تنوع گیاهان دارویی، محصولات باغی و زراعی قابل پرورش و نیز وجود 400 هزار راس دام در شهرستان از دیگر زمینه هایی است که با همت سرمایه گذاران و حمایت دولت قابل توسعه است./ س

برچسب ها: همایش ، کشاورزی ، کلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.