سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کودکان زیر پنج سال پرخطرترین گروه سنی از نظر ابتلاء به مسمومیت

کودکان زیر پنج سال پرخطر ترین گروه سنی از نظر ابتلا به مسمومیتها به شمار می روند .

 .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه با بیان این مطلب اظهار داشت : كودكان خردسال ممكن است به علت درك كم از محيط اطرافشان، هرچيزي را به دهان ببرند كه اين عمل زمينه‌ساز بروز مسموميت در این گروه سنی به شمار می رود 

دکتر رویا خوردن داروها، مواد شيميايی و محصولات خانگي مانند مواد آرايشي بهداشتي، فرآورده‌هاي شوينده، سفيد كننده و لوله بازكن، مواد نفتی ، باطری ، و گياهان آپارتمانيرا از شایعترین علل مسمومیت در کودکان خردسال برشمرد و خاطر نشان کرد: به والدين توصيه مي‌شود در صورت مشاهده مسموميت در كودكان با مركز اورژانس 115 و یا كنترل مسموميت به شماره 09646 تماس بگيرند.

وی افزود: بسیاری از گیاهان و گلهای آپارتمانی مانند خرزهره و دیفن باخیا سمی هستند و تماس پوست و یا به دهان بردن آنها منجر به مسمومیت می شود .

کارشناس مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به والدین توصیه کرد داروهاي خود را در مقابل چشم كودكان نخورند چرا كه كودكان از رفتار بزرگسالان تقليد مي‌كنند و ممكن است دور از چشم والدين داروها را به دهان ببرند.

دکتر جباری افزود اگر به کودک خود دارو می دهید به او تفهیم کنید که این دارو است و از کلماتی مانند آبنبات ، شکلات و یا خوراکی استفاده نکنید .

یکم تا هفتم آبان ماه هفته پیشگیری از مسمومیت ها است که دوم آبان ماه روز پیشگیری از مسمومیت در اطفال نامگذاری شده است. /س

برچسب ها: کودک ، بیشتر ، مسموم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.