سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اندیشکده فراید: غرب نباید به ایران پیشنهادهای خارج از عرف بدهد

یک اندیشکده اروپایی در تحلیلی عنوان داشت مذاکرات اخیر صورت گرفته در استانبول و مسکو چندان به موفقیت نرسیدند و دلیل آن نیز پیشنهادهای خارج از عرف اتحادیه اروپا بود.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده اروپایی فراید در تحلیلی تحت عنوان "رفع تحریم های اعمال شده علیه ایران" نوشت:مذاکرات اخیر صورت گرفته در استانبول و مسکو چندان به موفقیت نرسیدند و دلیل آن نیز پیشنهادهای خارج از عرف اتحادیه اروپا بود.

بر اساس این گزارش,پیشنهادهاي اتحادیه اروپا بدون صراحت لهجه و در واقع خارج از عرف معمول است. ایران خواهان به رسمیت شناختن فعالیت‌های غنی‌سازی و برداشته شدن تحریم‌ها در مقابل مبادله سوخت هسته‌ای و برخی مسائل دیگر است.

از دیدگاه ایران مذاکرات باید بر پایه رویکرد جاگزینی و مشوق‌گونه باشد اما آمریکا و اروپایی‌ها قصد دارند بزور تحریم مسیر گفتگو را پیش برده و تازه توقع دارند ایران انتظاراتشان را برآورده کند.

* اروپا نباید بگذارد ایران تضعیف شود

این اندیشکده سپس می‌نویسد:غرب نباید بگذارد جو بدبینی بر نگرش ایران مستولی شده و مذاکرات به سوی بن‌بست کشیده نشود.

* همکاری با ایران کلید حل تنش هسته‌ای است

اندیشکده "فراید" در خاتمه نوشت:امکان اجازه غنی‌سازی و نیز حضور بازرسان آژانس بین المللی هسته‌ای بسیار بهتر از پیش شرط گذاشتن، عدم غنی‌سازی، تحریم و حتی عملیات مداخله‌گرانه نظامی است. همچنین همکاری با ایران بسیار بهتر از زبان تهدید است./
برچسب ها: غرب ، ایران ، پیشنهاد ، نامتعارف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.