سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

یک هزار متر مربع فرش در خراسان جنوبی تولید شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی از تولید ۲۳۵تخته فرش به متراژ یک هزار و ۳۱۶متر مربع توسط مددجویان این نهاد طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مهدی خزاعی با تاکید بر ارتقا و حفظ کیفیت فرش های دستباف تولید شده در این نهاد، گفت: در این راستا دوره های آموزشی در خصوص نحوه رفع عیوب، شناخت مواد اولیه مرغوب، آشنایی با حقوق اجتماعی و بهداشت فردی و محیطی، ارتقا سطح کمی و کیفی فرش های تولیدی تشکیل شده است.  

وی تعداد کارگاه های قالیبافی در سطح استان را یک هزار و 520 کارگاه خانگی و 12 کارگاه تجمیعی قالیبافی اعلام کرد و افزود: توانسته ایم برای دو هزار 950 نفر قالیباف شغل ایجاد کنیم.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع فرش های بافته شده در کمیته امداد کشور، بیش از 25 در صد توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان بافته می شود.  

وی فرش های بافته شده را در طرح های ریزماهی، زیرخاکی، بوته جقه، خشتی و ... عنوان کرد و افزود: طی سه ماهه نخست سالجاری بالغ بر سه میلیارد و 511 میلیون ریال توسط مددجویان کمیته امداد استان فرش تولید و به بازارهای جهانی عرضه شده است./س
برچسب ها: تولیدد ، فرش ، در ، خراسان ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.