سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت يک ميليارد توماني طلا و جواهرات توسط پرستار خانه

زني كه پس از يكسال پرستاري در منزلي مبادرت به سرقت يک ميليارد توماني طلا و جواهرات كرده بود با تلاش پليس تهران بزرگ دستگير شد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ساعت 19:40 مورخه30/03/91 مأموران کلانتري 122 دربند از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 ، در جريان يک فقره سرقت از خانه اي ويلايي در خيابان زعفرانيه قرار گرفتند ؛ با مراجعه مأموران به محل سرقت و انجام تحقيقات مقدماتي مشخص شد که تمامي اموال داخل گاو صندوق منزل ، به ارزش تقريبي يک ميليارد تومان ، مورد سرقت قرار گرفته است .
پرونده در پايگاه يکم پليس آگاهي : با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور بازپرس شعبه نهم دادسراي ناحيه يک تهران ، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .
تحقيقات پليسي و دستگيري پرستار خانه : با آغاز تحقيقات پليسي ، کارآگاهان پايگاه يکم اطلاع پيدا کردند که خانه متعلق به پيرزني است که فرزندانش به علت کهولت سن و به منظور پرستاري و مراقبت کامل از وي ، از حدود يک سال پيش و از طريق آشنايي با يک شرکت خدمات پرستاري از طريق آگهي بازرگاني در يکي از روزنامه هاي کثيرالانتشار اقدام به استخدام يک پرستار زن ـ به صورت شبانه روزي ـ کرده و طي اين مدت نيز به شرط مراقبت کامل از مادرشان که دچار بيماري فراموشي (آلزايمر) مي باشد ، تمامي امکانات رفاهي خانه ي پدري خود را در اختيار پرستار قرار داده اند .
بنا بر اظهارات مالباختگان ( سه فرزند پير زن ) ، در داخل خانه ي پدري آنها گاو صندوقي وجود داشته که محل نگهداري تمامي اموال با ارزش متعلق به هر سه نفر آنها شامل طلا و جواهرات ، سکه هاي طلا و نقره قديمي ، ساعت هاي مچي طلا ، اسناد و مدارک و اوراق سهام و .... بوده و طي اين چندسال نيز کليد درب گاو صندوق نيز در مکاني ( به گفته آنها ) امن و در داخل خانه پدري نگهداري مي شده و تنها اين سه نفر از محل کليد درب گاو صندوق اطلاع داشته تا اينکه در مورخه 30/03/1391 يکي از آنها براي برداشتن تعدادي از اسناد و مدارک به منزل پدري مراجعه و به محض باز کردن درب گاو صندوق و اطلاع از سرقت اموال داخل آن ، دو خواهر و برادر ديگر خود و همچنين پليس را از موضوع سرقت مطلع مي نمايد .
با توجه به بررسي هاي فني انجام شده از محل سرقت ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که سرقت از نوع داخلي است ؛ بلافاصله تحقيقات از اعضاي حاضر در خانه در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که تاريخ قرارداد کاري پرستار خانواده جهت نگهداري از مادر مالباختگان تا کمتر از چند روز ديگر به پايان خواهد رسيد و وي از مدتي پيش و با طرح موضوعات مختلف از قبيل مشکلات شخصي ، به فرزندان پيرزن عنوان کرده که ديگر امکان پرستاري از مادر آنها را ندارد .
با توجه به اسناد و مدارک بدست آمده از محل سرقت و احتمال ارتکاب سرقت توسط پرستار خانه ، کارآگاهان اقدام به دستگيري اين شخص به هويت "شوکت . الف" ( 52 ساله ) نموده اما وي در اظهارات اوليه ي خود منکر هرگونه اطلاع از سرقت گاو صندوق مي گردد.
کشف مقاديري از طلاهاي مسروقه در محل سکونت پرستار
با وجود انکار هرگونه سرقت از سوي پرستار ، کارآگاهان با شناسايي محل سکونت پرستار در خانه اي استيجاري در منطقه زعفرانيه ، ضمن انجام هماهنگي با مقام قضايي به بازرسي از محل سکونت "شوکت . الف" پرداخته و موفق به پيدا کردن تعدادي از طلا و جواهرات سرقت شده از داخل گاو صندوق شدند . با کشف اموال مسروقه از محل سکونت مالباخته ، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اولين اعترافات خود عنوان داشت که طي سه مرحله اقدام به سرقت و خارج کردن طلا و جواهرات و ديگر اموال با ارزش داخل گاو صندوق کرده است .
متهم در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت : " در مدت يک سالي که به عنوان پرستار در اين خانه استخدام شده بودم ، توانسته بودم تمامي محل هاي نگهداري اموال با ارزش داخل خانه از جمله محل گاو صندوق را شناسايي نمايم ؛ با توجه به صحبت هايي که از فرزندان پيرزن در خصوص نگهداري اموال باارزش در داخل گاو صندوق شنيده بودم ، اطمينان داشتم که در داخل گاو صندوق اموال باارزشي وجود دارد تا اينکه از حدود يک ماه پيش و در حين وارسي داخل خانه موفق به پيدا کردن کليد گاوصندوق شدم ؛ پس از باز کردن درب گاو صندوق ، همانگونه که تصور داشتم با مقدار زيادي طلا و جواهرات ، سکه هاي طلا و نقره قديمي ، ساعت هاي طلا ، پول و ارز خارجي و ... روبرو شدم و تصميم گرفتم تا در چندين مرحله اقدام به سرقت اين اموال نمايم ؛ به همين جهت ، يک بار اقدام به سرقت سکه هاي داخل گاو صندوق کرده و تعدادي از آنها را در بازار طلاي تهران به مبلغ تقريبي 60 ميليون تومان به فروش رساندم ، در مرحله ديگر نيز قصد داشتم تا طلا و جواهرات داخل گاو صندوق را به فروش برسانم اما با توجه به اينکه فاکتور خريد آنها را در اختيار نداشتم و همچنين با توجه به ارزش بالاي آنها ، کسي حاضر به خريد آنها نشد و به همين علت طلا و جواهرات را به همراه ديگر اموال سرقت شده از قبيل پول و ارز خارجي به خانه ي خود آورده و پنهان کردم ؛ قصد داشتم تا پايان قرارداد به کار خود ادامه دهم تا بعد از آن کسي به من مشکوک نشود اما پيش از پايان اين زمان ، يکي از فرزندان پيرزن با مراجعه به خانه به سراغ گاو صندوق رفت و .... " .
سرهنگ کارآگاه علي اکبرپور ، رئيس پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر گفت : "با توجه به اعترافات صريح متهم در خصوص فروش مقاديري از اموال مسروقه و شناسايي متهم از سوي خريداران سکه هاي طلا در بازار تهران ، دستور توقيف وجوه نقد حاصل از فروش سکه هاي طلاي مسروقه از سوي مقام محترم قضايي صادر و به همراه ديگر اموال بدست آمده از متهم ، به مالباختگان بازپس داده شد ؛ متهم نيز با صدور قرار قانوني و جهت انجام تحقيقات تکميلي جهت شناسايي ديگر جرايم مشابه در اختيار پايگاه يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است ./ف
برچسب ها: سرقت ، طلا ، جواهرات ، پرستار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.