سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مبادلات روز دوشنبه؛

مبادله بیش از 90 میلیون سهم به ارزش 216 میلیارد ریال در تالار شیشه ای

شاخص کل در معاملات روز جاری با رشدی 33 واحدی به کانال 25 هزار واحد بازگشت و در رقم 25 هزار و 29 رسید.

همایون دارابی کارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: شاخص صنعت نیز 43 واحد بالا رفت و به رقم 19 هزار و 915 رسید. شاخص 50 شرکت فعالتر  نیز با رشدی 2 واحدی مواجه شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 4 و 212 واحد بالا رفتند.
وی تصریح کرد: شاخص بازار اول با این رشد به رقم 20هزار و 622 رسید. شاتخص بازار دوم نیز در نتیجه این جهش رقم 35 هزار و 301 را تجربه کرد و نمادهای سایپا، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فناوران، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و پتروشیمی شازند بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص ثبت کردند.
این کارگزار تاکید کرد: این در حالی بود که معاملات نمادهای سرمایه گذاری غدیر،گل گهر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و بانک پارسیان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند که باعث شد شاخص کل رشد بیشتری را تجربه نکند و معامله گران در روز جاری بیش از 90 میلیون سهم و حق تقدم را داد و ستد کردند که ارزش این حجم معاملات بالغ بر 216 میلیارد ریال بود.
دارابی اظهار داشت: معامله گران در روز جاری طولانی ترین صف های خرید را به نمادهای قند اصفهان، پتروشیمی کرمانشاه، قند پیرانشهر، پتروشیمی آبادان، قند قزوین، لاستیکی سهند، قند ثابت خراسان،شکر شاهرود، شهد و قند لرستان اختصاص دادند و در مقابل سنگین ترین صفهای فروش متعلق به نمادهای قند مرودشت، قطعات اتومبیل ایران، سرمایه گذاری شاهد،پارس مینو، آلومتک، گروه صنعتی ملی، کشتیرانی، سیمان داراب، کاشی اصفهان و نفت پارس متعلق بود.
این کارگزار یادآور شد: بیشترین حجم معاملات  بانک کارآفرین، سایپا و بانک پاسارگاد،گل گهر، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری غدیر، بیمه ملت، مخابرات، بانک پارسیان و سخت آژند به خود اختصاص دادند./ر

برچسب ها: مبادله ، سهام ، حجم ، بیشترین ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.