سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشورهاي عربي و غربي سکان‌دار اغتشاشات در سوريه با هدف تضمين منافع آمريکا

پايگاه اينترنتي ولتر در مقاله اي به قلم "تيري مسان" نوشت نبرد دمشق از جانب قدرت هاي عربي و غربي با هدف تضمين منافع آمريکا و اسرائيل در منطقه آغاز شده است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نوشته ولتر ، قدرتهاي غربي و کشورهاي حوزه خليج فارس بزرگترين عمليات جنگ مخفي را در دمشق آغاز کرده اند  که هدف از آن سرنگوني بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيست بلکه هدف اصلي ايجاد شکاف در ارتش سوريه با هدف تضمين منافع آمريکا و اسرائيل در خاورميانه است.  
جنگ واشنگتن و پاريس در عمليات "آتش فشان در دمشق و زلزله در سوريه"  بدون بمباران هوايي پيش مي رود. اين جنگي مخفي است که به جنگ دوران "ريگان" در آمريکاي مرکزي "جنگ کنتراها" شباهت دارد.  
چهل تا شصت هزار مزدور خارجي طي چند روز از طريق مرز اردن وارد  سوريه شده اند.  
اکثر آنان از اعضاي ارتش سوريه آزاد هستند که ساختاري فريبنده براي عمليات مخفي ناتو تحت فرماندهي ترکها است.  
برخي از آنان به القاعده وابسته اند و تحت فرماندهي قطر و شماري از اعضاي خانواده سلطنتي سعودي قرار دارند. آنان کنترل چند گذرگاه مرزي را هنگام عبور به سوريه در کنترل خود درآوردند و سپس پايتخت را به آشوب کشيدند و به طور اتفاقي به اهدافي نظير گروههاي پليس يا نظاميان حمله کردند.  
اما روز چهارشنبه انفجاري قوي در مقر سازمان امنيت ملي منجر به کشته شدن وزير دفاع و معاون وي و مسئول امنيتي اين کشور شد. روش اجراي اين عمليات دقيقا مشخص نيست.
واشنگتن اميدوار بود با از بين برد مسئولان امنيت و نظامي کشور، افسران سوري را به فرار از ارتش متقاعد سازد اما اين طور نشد.  بشار اسد رئيس جمهور سوريه بلافاصله در حکمي جانشينان اين افراد را تعيين کرد تا حکومت بدون هيچ نقضي به فعاليت خود ادامه دهد. 
در پاريس و برلين و واشنگتن طراحان اصلي عمليات ، اقدام تروريستي را محکوم اما اعلام کردند از نيروي سياسي و لجستيک نظامي تروريستها حمايت مي کنند. آنان بدون هيچ شرمي نتيجه گرفتند که مسئوليت اين قتلها بر دوش قربانيان اين وقايع بوده است زيرا آنان از استعفا امتناع مي کردند و همچنين به فعاليتهاي خود عليه مخالفان ادامه مي دادند.



ايران و ونزوئلا بلافاصله اين سوءقصد را محکوم کردند و در لبنان "سيد حسن نصرالله" دبير کل "حزب الله" بر برادري بين سوريه و لبنان در برابر صهيونيستها تاکيد کرد و در خصوص حمايت خود از ارتش سوريه اطمينان داد.
اين سوءقصد بخش دوم عمليات بود. کماندوهاي نفوذي در پايتخت سپس به اهداف مختلف تعيين شده حمله کردند.  نبردها در پايتخت ده ساعت ادامه يافت.  
ارتش اوايل شب کنترل اوضاع را در دست گرفت. اما در هر صورت اين جنگي با تروريستهايي نيست که براي بي ثبات کردن سوريه وارد کشور شده اند بلکه رويا رويي با نوعي از اشغالگري کشور و نجات ميهن از چنگ اشغالگران است.  
سپس نيروي هوايي براي نابود کردن ستونهاي مزدوراني که به سوي پايتخت مي رفتند، وارد عمل شدند. صبح روز بعد آرامش به پايتخت و نواحي آن بازگشت و نيروهاي مزدور خارجي مجبور شدند تحت حملات شديد ارتش عقب نشيني کنند.  تردد خودروها در پايتخت از سرگرفته شد و چندين پست بازرسي در محورهاي اصلي ايجاد شد.  با وجود اين هنوز بسياري از فروشگاهها تعطيل هستند.   
در همين مدت شبکه هاي عرب زبان ماهواره اي از سقوط ارزش پول سوريه خبر دادند و آن را مقدمه از سقوط رژيم عنوان کردند اما رئيس بانک مرکزي سوريه از شايعات را تکذيب کرد.
در حال حاضر در شوراي امنيت سازمان ملل روسيه و چين مانع تصويب قطعنامه غربيها و کشورهاي عربي حوزه خليج فارس براي مداخله نظامي عليه سوريه مي شوند. نمايندگان اين دو کشور مي کوشند تبليغات غربيها را براي حمله خارجي عليه سوريه محکوم کنند.  
به نظر مي رسد که نبرد دمشق از سرگرفته شده و به شهر حلب هم سرايت کرده است. سوريه بايد هشيار تر از قبل باشد.
برچسب ها: volter ، ولتر ، آمریکا ، سوریه ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.