سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابداع روشي براي مقابله با سرايت سرطان سينه به بافتهاي ديگر

نتايج تازه ترين مطالعات پژوهشگران استراليايي نشان مي دهد سلولهاي سرطاني سينه ممکن است واکنش سيستم ايمني بدن را مختل کنند و امکان سرايت بيماري را به مغز استخوان بيمار فراهم سازند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛پژوهشگران در تحقيقات تازه ، دو شيوه را  براي احياي سيستم ايمني بدن و کمک به بيمار در مقابله با سرطان سينه مورد آزمايش قرار دادند ولي تاکيد کردند عملياتي کردن اين شيوه هاي درماني به ازمايش ها و تحقيقات بيشتر نياز دارد .
به گزارش خبرگزاري رويترز ، در اين مطالعه نحوه  غير فعال سازي سيستم ايمني بدن از سوي سلولهاي سرطاني سينه و گسترش بيماري به بخشهاي دورتر همچون مغز استخوان شناسايي شد و دانشمندان اميدوارند اين روند به شناسايي شيوه هاي درماني جديد و جلوگيري از متاستاز سرطان کمک کند.
در سال 2010 حدود يک و نيم ميليون نفر مبتلا به سرطان سينه تشخيص داده شدند. سرطان سينه شايع ترين سرطان در ميان زنان در سراسر جهان به شمار مي رود . اگر چه اين بيماري جان شمار زيادي از زنان را در کشورهاي در حال توسعه مي گيرد ، ولي هشتاد و نه درصد زنان مبتلا به سرطان سينه در کشورهاي غربي ،‌به لطف آزمايش هاي غربالگري و تشخيص و درمانهاي به موقع سالها پس از تشخيص بيماري زنده مي مانند .
بررسي ها بر روي نمونه بافتهاي برداشته شده از بيماران مبتلا به سرطان سينه و آزمايشها بر روي موش نشان داده است  در بيماراني که سرطان به ديگر اندامهاي بدن آنان سرايت کرده است ، ژني به نام آي آر اف هفت به اصطلاح خاموش يا غير فعال شده است .
اين ژن مسئوليت کنترل توليد وترشح ماده اي به نام اينترفرون را بر عهده دارد . اينترفرون نوع مهمي از پروتئين هاي ايمن ساز بدن در برابر نه تنها ويروس ها و باکتري ها بلکه سلولهاي سرطاني به شمار مي رود . معمولا هنگامي که سلولهاي سرطان سينه وارد جريان خون مي شوند و به مغز استخوان مي رسند ، ترشح اينترفرون توسط ژن اي آر اف هفت ، سيستم ايمني بدن بيمار را فعال مي سازد تا اين سلولهاي سرطاني را تشخيص دهد و آنها را نابود سازد . /ع
برچسب ها: شیوه ، سرطان ، غربالگری ، زنان ، اندام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.