سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

آب بهترین نوشیدنی در ماه رمضان

كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت قم گفت: آب آشامیدنی سالم بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه مبارك رمضان است.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، علی اكبر حق ویسی آب آشامیدنی سالم را بهترین نوشیدنی در رفع تشنگی بیان كرد و گفت: به علت گرمی هوا و كاهش آب بدن ، روزه داران با خوردن یك لیوان آب ولرم یا چای كم رنگ و چندین عدد خرما افطار كنند.
وی افزود: خوردن انواع آب میوه های طبیعی ، میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله كاهو، خیار، كرفس و سبزی خوردن، گوجه، هندوانه، خربزه و طالبی به علت دارا بودن منبع فیبر مناسب و آب كافی، برای رفع تشنگی توصیه می شود اما جایگزین آب نیست.
كارشناس مسوول تغذیه مركز بهداشت قم، با اشاره به طب سنتی، گفت: شربت آبلیموه به خاطر ترشح بزاق در دهان و خاكشیر به‌دلیل داشتن دانه‌هایی كه آب را درون خود حبس می‌كند و چند برابر ظرفیت می‌تواند ذخیره آب داشته باشد در زمان عطش نوشیدنی مناسبی است.
حق ویسی، افزود: عرقیات و دیگر نوشیدنی‌ها نیز توصیه می شود اما به خاطر اینكه در انواع شربت ها از شكر استفاده می شود باید در میزان استفاده از آن‌ها احتیاط كرد چون مصرف بیش از اندازه آن‌ها موجب اضافه وزن و چاقی و مشكل دیابت می‌شود.
وی ادامه داد: خوردن غذاهای پرچرب، سرخ كردنی و غذاهای شور و قرار گرفتن در هوای گرم و دمای بالا نیاز بدن را به آب دو چندان می كند كه توصیه می شود روزه داران با تامین مقدار آب مورد نیاز بدن در فواصل زمانی افطار تا سحر در طول روز دچار كمبود آب نشوند./س
برچسب ها: قم ، مصرف آب ، ماه رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.