سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

افتتاح 6300 واحد مسکن مهر در کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در هفته دولت 6 هزار و 300 واحد مسکن مهر در شمال استان کرمان افتتاح می‌شود.

خداداد مقبلی درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان بابیان این مطلب افزود: در شهریور‌ ماه سال جاری حدود 7 هزار واحد مسکن مهر با حضور رئیس جمهور یا وزیر راه ‌در استان کرمان افتتاح می‌شود که 6 هزار و 300 واحد آن مربوط به شمال استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری سه مرحله دیگر مسکن مهر در استان کرمان افتتاح می‌شود گفت:‌عمده فعالیت‌های مسکن مهر استان کرمان تا پایان سال و موارد باقیمانده هم تا اواسط سال آینده به اتمام می‌رسد. 

مقبلی تصریح کرد: آیین افتتاحیه مسکن مهر در هفته دولت را در شهرستان سیرجان با 700 واحد برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت ثابتی نمی‌توان برای مسکن مهر تعیین کرد، یا داورشد: به دلیل اینکه هنوز مسکن به اتمام و‌ بهره‌برداری نرسیده، قیمت آن مشخص نیست، اما آن چه که وزیر راه و شهرسازی بیان کرده هر متر مربع حدود‌ 310 ‌تا 320 هزار تومان متغیر است. ‌‌

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد:: ‌با توجه به ساخت مسکن به صورت صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی و بر‌اساس تسهیلاتی که از بانک گرفته می‌شود و مصالح به کار رفته در ساختمان قیمت مسکن متفاوت است.

مقبلی یاداورشد: برای ساخت مسکن مهر سه نوع تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای ساختمان‌های سنتی 20 میلیون تومان، ساختمان‌های با مصالح نیمه صنعتی 22 میلیون تومان و ساختمان‌های کاملا با مصالح صنعتی 25 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک مسکن پرداخت می‌شود وبرای پرداخت بیشتر تسهیلات نیازمند مصوبه جدید مجلس و بانک مرکزی هستیم.

وی روند پیشرفت مسکن مهر در شهرک 57 هکتاری در شهر کرمان را خوب دانست و تصریح کرد: بیش از 3 هزار واحد مسکن مهر در این شهرک وجود دارد که با پیشرفت حدود 50 درصد و در بعضی قسمت‌ها بالای 95 درصد و بعضی‌ها هم به اتمام رسیده‌اند.

مقبلی گفت:هر اداره یا سازمانی که کارهای زیر‌سازی محوطه‌های مسکن مهر را به هر دلیل تخریب کند، باید به ترمیم و بازسازی‌ آن بپردازد.

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه ‌افراد نمی‌توانند سهم مسکن را واگذار کنند، گفت: به دلیل اینکه ساختمان‌های ساخته شده با تسهیلات ارزان قیمت و با سود کم پرداخت شده نمی‌توانند سهم خود را بفروشند./س

برچسب ها: افتتاح ، مسکن ، مهر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.