سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژيم آل خليفه خبرنگاران خارجي را اخراج مي کند

خبرنگار غربيِ اخراج شده از بحرين گفت، رژيم بحرين خبرنگاران مستقل خارجي را که حقايق داخلي بحرين و سرکوب مردم را توسط دولت اين کشور گزارش مي کنند، از بحرين اخراج مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبکه ابتدا گفت، در اين هفته در بحرين، پليس اين کشور با هزاران تظاهرکننده ي ضددولتي درگير شد و تلاش کرد با استفاده از گلوله هاي پلاستيکي، گاز اشک آور، يورش به خانه هاي مردم، و دستگيري ده ها تن از معترضان به سرکوب تظاهرات مردمي بپردازد.  
حکومت سلطنتي بحرين قانوني را به تصويب رسانده که هرگونه تظاهرات را در خيابان هاي اين کشور ممنوع اعلام کرده و در پي آن نيروهاي امنيتي بحريني با تظاهرکنندگان با شدت فراوان برخورد مي کنند. دولت بحرين حتي به منظور سانسور رسانه ها به پليس اين کشور دستور داده از پوشش خبري تظاهرات توسط خبرنگاران خارجي و داخلي جلو گيري کنند. جِن مارلو، مستند ساز غربي يکي از خبرنگاراني است که اخيرا از بحرين اخراج شده است.  
وي در مصاحبه اختصاصي با مجري اين شبکه درباره سرکوب خشن تظاهرکنندگان بحريني توسط دولت اين کشور گفت، اوضاع داخلي بحرين به مراتب وخيم تر از آن است که بسياري در کشورهاي غربي تصور مي کنند. جن مارلو افزود، آنچه که من شخصاً در بحرين شاهد آن بودم رونده فزاينده سرکوب و خشونت عليه فعالان طرفدار دمکراسي و حقوق بشر بود. به نظر من اوضاع بحرين بيش از پيش رو به وخامت مي رود و اين شرايط در سراسر کشور بحرين مشاهده مي شود و ناآرامي هاي بسيار گسترده است. بسياري از روستاها و شهرها در سراسر بحرين شاهد تظاهرات ضد دولتي است.  
هرگونه تلاش براي تظاهرات با سرکوب خشن پليس مواجه مي شود. حتي آنچه نگران کننده تر است، افزايش شديد موارد يورش به خانه هاي مردم توسط پليس است. پليس ضد شورش بحرين در روستاهاي سراسر بحرين در نيمه شب به منازل مسکوني مردم حمله مي برد و پس از محاصره خانه ها، بسياري از سکنه آن ها را با خشونت هرچه تمام تر دستگير مي کند. حتي مردم را در رستوران ها يا استخرهاي عمومي جمع آوري و راهي زندان مي کنند.  
وي اضافه کرد، در حال حاضر رژيم بحرين بسيار مصمم است که نگذارد آنچه در اين کشور واقع مي شود براي جهانيان افشا شود. رژيم بحرين تلاش مي کند هرخبرنگاري را که تلاش دارد از حقايق بحرين براي مردم دنيا گزارش تهيه کند، ساکت کند، از اين کشور اخراج کند يا اصولاً اجازه ورود چنين خبرنگاراني را به اين کشور ندهد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.