سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دست يابي به شهر الكترونيك نيازمند فرهنگ سازي است

رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به اينكه هم اكنون 20 تا 25 درصد از مراجعات روزانه شهروندان به ادارات در مشهد مربوط به شهرداري است، گفت: الكترونيكي كردن خدمات شهرداري باعث كاهش رفت و آمد اين افراد به شهرداري و در نتيجه كاهش بارترافيك شهري مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه السیت 91، غلامرضا زعيمي با اشاره به اينكه زيرساخت هاي الكترونيكي شدن خدمات توسط شهرداري مشهد در حد مطلوبي آماده شده است، بيان کرد: با اين حال به نظر مي‌رسد براي دست يابي به شهر الكترونيك نيازمند فرهنگ سازي در خصوص اين اقدام در بين كارمندان وشهروندان هستيم.

رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر در تمامي ادارات ارباب رجوع بايد به صورت حضوري دنبال كارهايش باشد زيرا اين گونه احساس مي كند كه اگر حضوري مراجعه نكند كارهايش با تاخير رسيدگي مي‌شود.
وی افزود: براي موفقيت الكترونيكي شدن خدمات بايد طوري اقدام شود كه شهروندان احساس كنند كه نيازي به مراجعه حضوري براي پيگيري كارهايشان ندارند
.

وي تاكيدكرد: با الكترونيكي شدن خدمات، درخواست هايشان با سرعت بيشتري از مراجعه حضوري مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد دراين صورت مي‌توان اميدوار باشيم كه طرح شهر الكترونيك با موفقيت بيشتري روبه رو خواهد شد.

رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي اسلامي شهر مشهد اظهار کرد: شهروندان در هنگام روبه‌رو شدن با خدمات الكترونيكي درصورتي كه مزاياي آن را كه سرعت در رسيدگي به درخواست ها است را مشاهده كنند به استفاده از آن گرايش پيدا مي كنند.

زعيمي افزود:چنانچه بين مردم اطلاع‌رساني در زمينه فوايد الكترونيكي شدن خدمات شهرداري به شکل موثر آغاز شود و ادامه يابد و مردم با مفهوم شهر الکترونيک يعني امکان دسترسي الکترونيکي شهروندان به همه خدمات و اطلاعات مورد نياز به طور شبانه‌روز آشنا مي‌شوند به طور حتم استقبال بيشتري از الكترونيكي شدن خدمات شهرداري مي نمايند. /س

برچسب ها: الکترونیک ، فرهنگ ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.