سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه نهج البلاغه در شبکه های سیما

به مناسبت ماه مبارک رمضان، مسابقه ای با نام « ایستگاه نهج البلاغه » به همت اداره کل آموزش و پژوهش سیما تولید و از شبکه های مختلف سیما پخش می شود .

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این باره مصاحبه ای با مدیرکل آموزش و پژوهش سیما انجام شده که متن آن در پی می آید .
- هدف از تولید و پخش مسابقه « ایستگاه نهج البلاغه » چیست ؟
* این برنامه با هدف ترویج مفاهیم ارزشمند کتاب شریف نهج البلاغه طراحی شده است. کتاب نهج البلاغه علاوه بر اهمیت بسیار زیادی که از نظر فصاحت و بلاغت دارد سرشار از سخنان حکیمانه و حیات بخش است که فراگیری و استفاده از آن ها برای همة انسان ها برکات زیادی دارد. بسیاری از دانشمندان و متفکران غیر شیعی و حتی غیرمسلمان نیز از این چشمه زلال و پاک بهرههای بسیاری بردهاند . بنابراین رویکرد سیما در تولید این برنامه ، آشنا کردن مخاطبان به خصوص نسل جوان با محتوای این کتاب گرانقدر است .
- این برنامه از چه شبکههایی پخش میشود و مدت و نحوه پخش برنامه چگونه است؟
* این برنامه از تمام شبکه های سیما پخش می شود. بر این اساس سؤالات برنامه در طول روز یعنی از اذان صبح تا اذان مغرب و پاسخ هر سؤال به همراه اسامی برندگان ، بعد از اذان مغرب تا اذان صبح اعلام می شود .
- آیا در ساختار این برنامه ابتکار و نوآوری صورت گرفته است؟
* بله، برنامه « ایستگاه نهج البلاغه » نیز با ترکیب خلاقانه عناصر ، فضای گرافیکی و رئال ، جذابیت های بصری قابل توجهی ایجاد شده است . این تصاویر هر هفته متناسب با موضوع برنامه تغییر شده است . و مخاطبان هرهفته  با یک فضای بصری جدیدی روبرو می شوند .
- اشاره کردید که هر هفته موضوع برنامه تغییر میکند، در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟
* در این برنامه متناسب با فضای کلی آن و مناسبت هایی که وجود دارد هر هفته یک موضوع خاص مطرح می شود و محتوای برنامه و تصاویر بر اساس آن موضوع انتخاب و جانمایی میشوند. به عنوان نمونه در هفته اول ، موضوع امید محور برنامه است و سؤالاتی که طرح میشود در پی افزایش آگاهی مخاطبان در زمینة امید است .
- در تولید این برنامه آیا سازمان های مرتبط با نهج البلاغه حضور دارند؟
* ستاد احیای نهج البلاغه که یک نهاد خصوصی و متشکل از کارشناسان و گنجینة علمی غنی در این زمینه است ما را یاری میکند. همچنین عده ای از استادان دانشگاه ها که در حوزه نهج البلاغه سال ها کار و تحقیق و مطالعه کردهاند، بر محتوای برنامه نظارت دارند.
- میزان استقبال مخاطبان از این گونه برنامهها چگونه است؟
* تجربة این اداره کل در برگزاری مسابقات تلویزیونی نشان داد در صورتی که این برنامه از  محتوای غنی و نیازهای جامعه برخوردار باشد و از نوآوری و ابتکار در برنامه استفاده شده باشد و همچنین برنامه در جدول پخش شبکهها جانمایی مناسبی شود، استقبال خوبی از آنها خواهد شد . ما در برنامههای قبل شاهد دریافت هزاران پیامک در هر روز بوده ایم که این خود انگیزه ما را برای این موضوع زیاد کرده است.
- برای آینده چه برنامه هایی دارید؟
* برنامههایی با موضوعات اخلاق شهروندی، احکام شرعی، نکات اجتماعی قرآن کریم، صحیفه سجادیه، اندیشه حضرت امام خمینی (ره) ، محرم ... در دست تهیه داریم که هم اکنون مراحل هماهنگی و پیش تولید را طی می کنند . البته برخی از این برنامهها جنبه مسابقه ای ندارند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
بازرگانی
۱۸:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۱
سلام.عبادات همگی شما قبول باشه.خواهشا ساعت معینی برای پخش این مسابقه بگذارید.به راحتی نمی تونیم به مسابقه دسترسی پیداکنیم یاحداقل سایت بروز شده برای مسابقه بگذارید.ممنون