سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر عزیزی را از دست داده اید مواظب باشید

تحقیقات نشان می دهد تا 24 ساعت بعد از آنکه فردی عشق حقیقی خود را به دلیل مرگ از دست می دهد احتمال حمله قلبی تا 12 برابر افزایش می یابد.

دکتر علیرضا محمدی، متخصص روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد تا 24 ساعت بعد از آنکه فردی عشق حقیقی خود یا یکی از عزیزانش را به دلیل مرگ از دست می دهد احتمال حمله قلبی تا 12 برابر افزایش پیدا می کند.

وی در ادامه مطلب خود افزود: تا یک هفته بعد از این اتفاق احتمال حمله قلبی هنوز هم 6 برابر بیشتر از حالت طبیعی است و بعد از یک ماه به تدریج وضعیت به شکل قبل باز می گردد.

محمدی تصریح کرد: متخصصان هشدار دادند بعد از فوت یک شخص نزدیک ترین افراد به آنها همسر یا فرزندان بسیار بیشتر از دیگران در خطر مرگ بر اثر حمله قلبی قرار دارند.

وی ادامه داد: تحقیقات قبلی نشان داده است بعد از فوت یک مرد یا یک زن، همسر او با احتمال بیشتری ممکن است جان خود را از دست بدهد که در این بین نیمی از مرگ و میرها بر اثر بیماری های قلبی و سکته اتفاق می افتد.

محمدی اظهار کرد: این حالت كه از آن به عنوان سندرم قلب شکسته یاد می شود بسیار مهم است و باید برای پیشگیری از آن دقت بسیار انجام می شود.

محمدی تصریح کرد: بعد از فوت همسر یا یکی از عزیزان، استرس شدیدی به فرد وارد می شود. خواب او دچار مشکل می شود و اشتهایش به شدت کاهش می یابد.

وی ادامه داد: همه این عوامل سیستم ایمنی بدن انسان را کاهش داده و فرد داغدار در معرض ابتلا به بیماری های خطر ناک قرار می دهد.

وی در ادامه گفت: حتی بعضی از افراد ممکن است از شدت فشار وارد شده دست به خود کشی بزنند یا برای مدت طولانی از توجه به سلامت خود غافل شوند.

محمدی خاطر نشان کرد: فوت همسر می تواند باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شده و احتمال ابتلا به لخته خون را افزایش دهد که همه این عوامل زمینه ساز ابتلا به حمله قلبی است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.