سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

زرد شدن ناخن نشان دهنده عفونت قارچی است

افراد ديابتي بايد هميشه جوراب و كفش راحت بپوشند، تحت هيچ شرايطي نبايد لاي انگشتان پا را چرب نمايند و در طول روز پاها را بشويند و خوب خشك كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ديابتي‌ها بايداز ترك‌خوردگي پوست جلوگيري كنند و در صورت مشاهده قرمزي، ترك‌خوردگي و پوسته‌پوسته شدن به پزشك مراجعه كنند، همچنين زرد شدن ناخن نشان‌دهنده عفونت قارچي ناخن است كه بايد درمان شود.ديابت درمان ندارد و فقط كنترل مي‌شود و مهم‌ترين نكته درباره ديابت اين كه خود فرد بايد ديابت را كنترل و مديريت كند.

فرد ديابتي در طول روز بايد 3 وعده 10 دقيقه‌اي پياده‌روي كند و به جاي آسانسور از پله استفاده كند. يكي از ورزش‌هاي مناسب براي افراد ديابتي كه به بيماري آرتروز هم دچار هستند، شنا و ورزش در آب است.

فايده فعال بودن و ورزش براي فرد ديابتي، كنترل قند است اما اين تنها هدف نيست. ورزش باعث بالا رفتن كلسترول خوب مي‌شود، افراد فعال انسولين كمتري مصرف مي‌كنند و كاهش وزن پيدا مي‌كنند. فعاليت باعث كاهش حملات قلبي مي‌شود. افرادي كه فعال‌ترند استرس، اضطراب و افسردگي ندارند و داراي استخوان‌ها و ماهيچه‌هاي قوي هستند و ديرتر دچار آرتروز مي‌شوند.مصرف ميوه تازه براي افراد ديابتي خيلي خوب است اما ميزان قند آن خيلي بالاست و افراد ديابتي بايد يك واحد ميوه (يعني 15 گرم) و از سبزيجاتي استفاده كنند كه نشاسته‌اي نيستند مثل اسفناج، كلم بروكلي و لوبيا سبز و 2 تا 3 بار در هفته از ماهي استفاده كنند. از ميان حبوبات لوبيا و عدس مفيدند، شير و گوشت كم‌چرب مصرف شود.

بهترين نوشابه آب است و قند نوشابه و ماءالشعيرها به قدري بالاست كه حتي با انسولين هم نمي‌توان آن را كنترل كرد، چيپس، بستني‌هاي پرچرب، كيك‌ها و شيريني‌ها را به دليل كالري بالا بايد از برنامه غذايي كودكان و خانم‌هاي جوان حذف كرد.وي خاطرنشان كرد: افراد ديابتي كه احساس نياز شديدي به شيريني مي‌كنند بهتر است از شكرهاي مصنوعي كه در بازار هستند يا از شكلات‌هاي تيره كه قند پايين و حجم شكلات بالايي دارند، استفاده كنند.وي خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات افراد ديابتي، سوزش در اندام تحتاني (پاها و دست‌ها) است و اين يك بيماري اعصاب محيطي (نوروپاتي)است و در واقع فرد دچار عوارض عصبي ديابت مي‌شود و بهترين راه كنترل آن فعال بودن، تغذيه سالم و داروي مناسب است./س

برچسب ها: عفونت ، ناخن ، ترک خوردگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.