سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد رضايتي در كنفرانس خبري اتحاديه‌هاي دانشجويي:

شكل‌گيري حلقه هاي اسلامي در بين جوانان اسلامي سوريه يك ضرورت است

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور گفت: جوانان سوريه بايد با شكل‌دهي حلقه‌هاي اسلامي در بين خود در برابر تحولات اخير مقاومت كنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد رضايتي دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل سراسر کشور در كنفرانس خبري اتحاديه‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي که مقابل سفارت سوريه انجام شد با اشاره به سه مقطع زماني در ارتباط با تحولات سوريه اظهار داشت: معارضه مدني كه از بهمن 89 تا مرداد ماه 90 ، معارضه نظامي تا اسفند 90 و در نهايت معارضه اي كه از اسفند 90 تاكنون ادامه دارد.

وي افزود: آمريكا و رژيم صهيونيستي براي ضربه زدن به محور مقاومت، ايران، لبنان و سوريه را به چالش مي كشانند؛ آمريكايي ها با ايجاد فتنه 88 قصد زدن اولين ضربه به ايران را داشتند كه با عدم نتيجه از اين راه به دنبال ديگر راه حل ها رفتند.

رضايتي گفت: در جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان، تحولات در اين كشورهاي اسلامي از سوي كشورهاي غربي آغاز شد و هم اكنون كشور اسلامي سوريه را براي ضربه زدن به مقاومت نشانه گرفته اند.

اين فعال دانشجويي گفت: مواجه شدن غرب با پديده بيداري اسلامي موجب شد براي رسيدن به اهداف خود با راه اندازي معارضه مدني اين كشورها را دچار تحولات عظيم كنند. آنها با تن ندادن پايگاه‌هاي اجتماعي كشورهاي اسلامي در راستاي اهدافشان شكست خوردند.

رضايتي ادامه داد: آمريكا و رژيم صهيونيستي با تغيير رويكرد از معارضه مدني به سمت معارضات نظامي رفتند.

دبير سياسي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل اظهار داشت: كشورهاي قطر و سران آل سعود در عربستان تلاش مي كنند كه معترضان كشور سوريه را عليه حكومت قانوني و اسلامي بشار اسد مجهز كنند چرا كه آن ها براي انحراف افكار عمومي از پديده بيداري اسلامي در منطقه اقدام به اين كار كرده اند.

وي با اشاره به فعاليت رسانه هايي هم چون العربيه و الجزيره خاطر نشان كرد: آنها با دروغ پراكني سعي در به انحراف كشاندن مسائل داخلي سوريه دارند چرا كه آنها از حمايت‌هاي انگليس و رژيم صهيونيستي برخوردار هستند.

رضايتي در ادامه با اشاره به معارضه سياسي در منطقه يادآور شد: برهم زدن آرامش مردم و غارت اموال شخصي آنها باعث بدبيني مردم شد و اين در حالي است كه غرب و معترضين سوريه به دنبال اين بودند که تحولات منطقه را در دست بگيرد.

وي با بيان اينكه طرح كوفي عنان، طرحي عليه سوريه بود گفت: مديريت اتحاديه عرب و كوفي عنان با طرحي كه صرفا جنبه امنيتي داشت فرصت تجهيز شدن به تروريستهاي داخلي در سوريه را دادند و اتفاقات اخير سوريه نشان دهنده اين مسئله است كه اين جريانات به بي راهه مي‌روند.

اين فعال دانشجويي با بيان اينكه جوانان اسلامي در سوريه بايد متحد باشند گفت: سوريه بيش از هر چيزي نيازمند شكل گيري حلقه هاي اسلامي در بين جوانان سوري است.

وي افزود: سكوت جامعه بين الملل كه مدعي حقوق بشر است در مورد مسائل اخير سوريه امري مضحك است.

رضايتي بيان داشت: ادعاي حقوق بشري آمريكا و غرب گوش فلك را كر كرده است. باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از يک سو براي مسلمانان پيام صادر مي كند و از سوي ديگر شاهد سكوت وي در مورد نسل كشي مسلمانان ميانمار هستيم .

وي افزود: توافق پنهاني جريان‌هاي منتسب به اسلام گرايان با غرب و اسرائيل، خلاف مسير بيداري اسلامي است و كشورها و جريان هاي اسلام گرا بايد بدانند كه نبايد فريب آمريكا و رژيم صهيونيستي را بخورند .

رضايتي در پايان افزود: معارضه اي كه در سوريه شكل گرفته پايگاه مردمي ندارد چرا كه مردم آن يا تماشاگرند يا قرباني و هرگز حكومت سلفي در سوريه را به رسميت نمي شناسند.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: رضایتی ، میانمار ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.